Gå til innhold

Vil handle, men får katastrofetanker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i min 34.uke, og har veldig lyst til å handle vogn og sånn, men blir plutselig grepet av katastrofetanker av typen "hva hvis noe går galt", og ender opp med å dra hjem igjen uten noenting..Andre som har det sånn, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tenker du på nå? Dra hjem uten varer? Eller skjønte ikke helt..

At du ikke finner noe du liker? Eller mener du babyen?

Skrevet

ikke bekymre deg. om du har hatt et normalt sv.skap til nå, så kommer det nok til å gå utrolig bra den siste tiden også!!!

Skrevet

huff.. du burde forte deg litt. da mange av vognene har bestillings tid.

Og skal det skje noe nå. har du max uflaks. er sjeldent noe oppstår.

Kan ikke tenke slikt. Og HVIS dere kommer i den situasjonen, så får dere alltids solgt det

Skrevet

ja jeg tenker også lit sånn, tenk om noe skjer nå og babyen aldri kommer... da må vi levere alt tilbake og rydde vekk igjen:( d hadde jg ik orka. uff. vi var innom emnet her for noen mnd tilbake, og ble "enige" om at hvis noe skulle skje med tulla nå, kom vi til å prøve igjen med en gang... så er jo "fint" å være "enige" da. men jeg vil ikke tenke sånn nå... 2 uker igjen! hun overlever det:)

Skrevet

Tenker på samme måte som deg. Tror jeg vil vente med å kjøpe vogn til etter jeg har født jeg.

Ellers så har jeg kjøpt bilstol, og litt klær. Ingenting annet..

Skrevet

hva er det verste som kan skje, og hvor stor sjanse er det for at det skjer?

om du har kjøpt en vogn og det går fryktelig galt så selger du vogna, eller du "sparer" den til evt. neste graviditet.

Lykke til!!

Skrevet

Huff skjønner deg godt!

Har hatt mange sånne tanker i det siste, selv om alt har gått veldig bra hittil.. Har en litt sånn tror det ikke før jeg får se henne følelse.

Men har kjøpt det meste uansett, må bare legge tankene på hylla og tro at alt skal gå bra :)

Vet ikke hvor du bor men bor du ved en rudo butikk så gjør de det sånn at du betaler dipositum på vogna og venter med å betale restbeløpet til du skal hente den(må bare ha beskjed en dag i forveien når du skal hente den) syns det er en grei deal, da slipper man å gå å se på vogna hele tiden og i værstefall så kan den avbestilles....

Men uansett prøv å tenk positivt! Det går nok bra skal du se :)

Skrevet

Hei

Tror nok d er normalt at vi føler d sånn i svangerskapet, mange ganger jeg har tenkt: hva hvis noe plutselig ville skje me barnet vårt, el noe skjer under fødselen? Tenk hvis vi mister barnet. Men uansett så må vi bare legge sånne tanker til side, og så lenge jeg vet med meg selv at barnet har det bra så langt, så kan vi heller ikke la være å gå til innkjøp av nødvendig utstyr. jeg er selv i uke 34 nå, og i dag kjøpte vi bilsete og stellebord. Jeg tenker sånn at kansje om noen uker så er d heller ikke sikkert jeg er opplagt til å løpe rundt og kjøpe ting da. greit å få innkjøpene unnagjort.

Men forstår bekymringene dine jeg også, for sånne tanker tror jeg alle vi har en gang i blant. men ikke la bekymringene ta overhånd. Det er viktig at man gir rom for gleden.

Skrevet

KJære HI

Når har det seg slik her i Norge at de fleste svangerskap går bra :) heldigvis. Også de som føder leenge før tiden. Du er i 34 uke, og hvis h*n skulle komme nå, er sjansene SÅ uendelig store at alt skal gå bra.

Du har jo fått oppfølging, sjekket blodverdier, urin og hjertelyd gjennom hele svangerskapet, så sant alt er normalt er det MEGET stor sjanse for at alt skal gå bra. Tror nok du syns det vil være deilig å ha det meste klart når nurket kommer, for de første dagene/ukene blir svært hektiske med mat, sov, skift og stell.

Syns du skal dra på shopping og kose deg og tenke positivt, det har babyen så utrolig godt av. Selvsagt lurker det sånne skumle tanker i enhver gravids bakhodet, men jeg prøver å se bortifra det å kose meg med den korte tiden som er igjen.

Gleder meg, og håper du kan glede deg snart også :)

Helt normalt å bli redd og tenke forferdelige tanker, men nyt hvert spark og tenk h*n har det bra i magen :)

En smilende mor gir et smilende barn :)

Skrevet

Slik hadde jeg det i forrige svangerskap helt fram til fødsel og følte meg ganske hysterisk og rar. Jeg "tvang" meg selv til positive tanker men nektet familie å gi oss noen gaver før det var gått 6 mnd. Mot slutten kjøpte jeg inn alt vi trengte men husker fremdeles hvordan jeg satt ved stellekommoden og brettet søte små plagg og gren ved tanken på hvordan det ville være hvis jeg måtte pakke dem ned igjen. MEN det gikk kjempebra og jeg har nå verdens skjønneste sønn. Prøv å ikke begrave deg i tankene og prat med noen du stoler på, jordmor, lege, mor eller lignende.

Skrevet

Tror det du føler er veldig normalt. Men nå skal det mye til at noe skal gå galt.

Kanskje du skal prøve å handle litt småtteri først, et par plagg og noen tepper. Ha det liggende hjemme et par dager og venn deg litt til tanken. Kanskje det blir lettere å gå til innkjøp av vogn og seng og slike ting om du begynner litt forsiktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...