wireless wife Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Syns du et lite knips på fingrene er fysisk vold??? For å presisere: Her er det ikke snakk om at jeg har tenkt å gjøre det (for det har jeg ikke), det er ikke snakk om at de kan lære å gjøre det samme senere om 100 år, og det er ikke snakk om hva de eventuelt hvis om og dersom kan komme til å gjøre senere. Spørsmålet er enkelt og greit: Syns du et lite knips på fingeren er fysisk vold???
Gullemor Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Jeg vil ikke definere det som vold, men som fysisk avstraffelse, og ikke noe jeg er tilhenger av (men det vet du jo nå, og det er ikke det du spør om)... )
Gjest -<<- Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Jeg synes det er et fysisk overgrep. Overgrep må ikke nødvendigvis være voldsdefinerte, men det er da skitt det samma når det kommer til vurderingen om hvorvidt man skal gjøre det med andre eller ikke. Dessuten er det dressur, ikke oppdragelse.
SkravleFruen Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 Denne diskusjonen tror jeg har vært oppe tre ganger per mnd de siste to årene ;-) Og det blir alltid LANGE tråder av den.. .. anyway.. jeg er av formening at man ikke trenger å gjøre noen vondt/redd for å markere ett poeng!! I mine øyne er knips på fingrene ikke direkte fysisk vold, men en utøvelse av makt. Totalt unødvendig og respektløst ovenfor barnet! Mannen derimot, kan gjerne få en fyking av og til ;-)
PAVEEL Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 i fare med å terge på meg så og si samtlige her på dib så.... nei, jeg synes ikke et LITE knips på fingeren er fysisk vold. og ja, jeg har gjort det noen ganger på mine barn. gidder ikke utbrodere mer enn det.
wireless wife Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. mars 2008 Jeg kan jo skrive inn hva jeg mener i samme slengen: Nei, jeg syns ikke et lite knips er fysisk vold. Det er langt mellom dem. MEN, jeg syns ikke det er greit å gjøre det, og jeg syns heller ikke det er nødvendig på noen måte. Men vold? Nei det er ikke vold i mine øyne. Og jeg mener ikke at foreldre som har knipset fingrene til ungen sin lett en gang eller ti har utøvd vold på ungen.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 29. mars 2008 #9 Skrevet 29. mars 2008 Ja det syntes jeg. Det er vår frustrasjon som ender med et knips, som sagt over her så er ikke det oppdragelse men dressur.Jeg går ikke rundt og knipser folk jeg er frustrert over....det inklusiv barnet mitt.
Muffinsmamma Skrevet 29. mars 2008 #10 Skrevet 29. mars 2008 Selvfölgelig syns jeg det. Det er totalt krenkende. Barn er individer, som oss. Tenk om du skulle få knips på fingeren av mannen din om du gjorde noe han syns du ikke skulle ha gjort, som du selv ikke kunne vite at var feil. Slevfölgelig er vi foreldre fristet til å straffe iblant, men nei, knips på fingern, klask på baken eller liknende ser jeg på som ekstremt krenkende, uansett hvor hardt eller mykt man gjör det.
wireless wife Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 29. mars 2008 Det trenger absolutt ikke være frustrasjon som bobler over. Noen knipser fingrene bevist noen ganger for å vise at de mener alvor med NEI.
SkravleFruen Skrevet 29. mars 2008 #12 Skrevet 29. mars 2008 Helt enig Hopplaaa! Man går jo ikke rundt å knipser bussjåføren, postmannen, kassadamen, kemneren eller lisensmannen, selvom man ikke alltid er like happy på dem.. eller gjør dere som knipser barna deres det også?? ;-) Hva når barna blir eldre og knipser noen i barnehagen.. får de kjeft da?
Tjobing! Skrevet 29. mars 2008 #13 Skrevet 29. mars 2008 Vil ikke si vold, men totalt feil og unødvendig å måtte ty til.
LizzyG Skrevet 29. mars 2008 #14 Skrevet 29. mars 2008 Nei, jeg synes ikke det, og må innrømme at jeg har knipser hun på hånda et par ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå