Gå til innhold

Er det andre som ikke liker spedbarnstiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 2,5 måned gammel sønn. Når blir det mindre jobb og mer kos å ha baby? Er det andre som ønsker at babyene skal bli eldre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du begynner å nærme deg 5-6 mnd er det definitivt mer kos, men det blir ikke spesielt mindre jobb, dessverre.. Det blir bare annenslags jobb:) Nyyt det mens junior fremdeles sover litt på dagtid og du finner ham igjen der du la ham fra deg på gulvet, ikke under bordet, trøkt inni ene hjørnet, ulende fordi han ikke kommer seg ut igjen...

Men det blir litt bedre fordi du får mer respons og ikke bare matin-soving- skifte bæsjebleier...

Skrevet

JA! Er så enig med deg HI.

Hele tiden så jeg frem til babyen ble større. Synes det var så slit med liten baby, bl.a det å gå ut med henne, å amme offentlig (bare styr) osv.

Jeg gleda meg veldig til hun skulle bli større

Nå er jenta 7 mnd, det går bedre men jeg synes det er litt slit fortsatt jeg da.

Det er lettere å ha henne med ut, nå sitter hun i vogna, spiser grøt/glass og er generellt roligere.

Det blir absolutt lettere etterhvert, men ikke bare-bare allikevel.

Fortsatt gleder jeg meg til hun blir ennå større. Innbiller meg at ting blir ennå lettere da! ;)

Skrevet

Jeg er ikke så begeistret for babytiden. Synes det er kjempekos når de nærmer seg året og oppover og elsker å være med ungene mine, men første 8-10 mnd kunne jeg lett ha hoppet over. Og til dem som sier "ta vare på babytiden, du vil savne den siden!" så bare lurer jeg på hvordan noen kan si noe så generelt? Jeg har 3 unger hvor eldste er 5,5 år og minste 9,5 mnd og ikke søren om jeg savner babytiden eller noensinne har savnet den for å si det slik :-) Vært like lettet når den verste tiden er over hver gang!

Skrevet

Jeg er ikke en stor fan av spedbarnstiden jeg heller. Vi hadde en periode rett før han begynte med fast føde som var ganske grei, men nå er det stress igjen. Han åler seg overalt og går rett etter ledningene, sover veldig lite, og er stortsett urolig, men det er ikke alltid så ille. (det er en veldig dårlig dag i dag da...) Han kan være veldig blid til tider og da er det kjempekos. Men alt ble så greit da min eldste begynte å gå og fikk alle tennene sine. Jeg gleder meg til han minste er på det stadiet....

Skrevet

Synes det ble fantastisk mye ved 2,5/3 mnd, nå får vi respons, han ler og smiler, og kommuniserer så fint med oss. I tillegg sover han mer på natten og man har mer overskudd - stort sett - som foreldre. Det er ikke mindre jobb, men man får som sagt mer igjen for jobben man gjør - et smil eller litt latter fra mini kan jammen meg redde en slitsom dag!

Skrevet

Ops, glemte et viktig ord, skal være "synes det ble fantastisk mye BEDRE....osv"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...