Gjest calendulac Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Har en venninne på besøk her. Hun er i utdanning på yrkesrettet attføring, og ønsker seg barn. Men så er det visst sånn at yrkesrettet attførings-"inntekten" ikke teller som fødselspenger-grunnlag. Stemmer dette? Kommer man inn under noen annen ordning?
alenemamma82 Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 eg mistet retten på yrkesrettet atføring da eg var gravid.. om man skal beholde den så må man kunne være i jobb/utdanning hele graviditeten og klare å fortsette rett etter fødsel... helt sykt... eg måtte gå på sosialen siste mnd av graviditeten....
line_n & sara Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 man får vell bare den engangsutbetalinga.. ville nok rådet vennina di til å vente med barn, eller ta seg en jobb med en gang!
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 hei!! jeg er på y.a . og det som er saken er at hun får engangsstønaden på 33 000 når hun er 26-28 uker på vei (hun må søke ca 1 mnd i forveien pga behandlingstid..) . jeg har fått y.a. helt til nå og jeg er 35 uker på vei! Ble sykemeldt pga bekkenløsning og har vært det i 3 mnd nå men mister det i slutten av april da jeg har egentlig termin 05. mai men ser ut til at jeg føder før tiden også. Ellers har jeg ingen råd om hva hun gjøre utenom å snakke med nav
~Snublefot~ Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 Noe jeg ikke tenkte på da jeg gikk på attføring og ønsket meg barn: sjekk om lånekassen har noe å tilby...?
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 Dersom hun hr hatt rett på ytelse fra Lånekassen 6 mnd før fødsel får hun fødselpenger derfra. (ca 8000 per mnd) Så dersom hun vurderer barn er studier også lurt. (gjerne et eller annet lite krevende kanskje? Noe det ikke gjør noe om hun ikke står i?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå