Gå til innhold

hormonfri prevensjon??

Anbefalte innlegg

Gjest calendulac
Skrevet

Orker ikke mer hormontull, men har ikke planer om en ny baby nå. Hva finnes å velge i av prevensjon? Noe annet enn kondom som er sikkert?

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Eneste er vel kobberspiral. Finnes jo også pessar, men det er ikke så sikkert.

Gjest calendulac
Skrevet

Kobberspiralen er vel også ganske usikker..? Hva med sånn "digital" greie, som måler temp og gir rødt/grønt lys eller noe..?

Skrevet

baby comp er et godt alternativ da.....

Skrevet

Spiraler skal være nokså sikre...ladycomp nevnte jeg ikke en gang for det ser jeg ikke som prevensjon, da er en jo ubeskytta, og egg kan løsne når som helst i syklusen. Men nå har jeg jo en veldig ustabil syklus, og har en kropp som blir gravid på 1-2-3, så det er ikke noe for meg. Men funker nok på dem som har veldig stabil syklus.

Gjest calendulac
Skrevet

ja, det var det jeg tenkte litt på. Dyrt i innkjøp? Hvordan fungerer det?

Gjest calendulac
Skrevet

Men er det ikke sånn at temperaturen endres ved eggløsning, slik at baby comp skal kunne fange opp endringer og "varsle"..? Høres ikke helt safe ut syns jeg nei. Blir nesten som å bruke "sikre perioder" bare litt mer styr.

Skrevet

Ja, ladycomp (det den kalles når det er til preventiv bruk, babycomp er når man bruker den for å lage baby) er jo en ting man bruker for å finne EL, og dermed den usikre perioden i måneden. Den finner jo den endringen i mnd ved målinger, men det den ikke kan hindre er at et egg løsner f.eks. under samleie utenom den EL-perioden en har i syklusen.

Men det kommer jo helt an på åssen kroppen din funker...noen har flere EL i mnd, mens andre har kun 1 gang, eller kanskje sjeldnere.

Skrevet

Sjekk nettsiden hvor de selger ladycomp:

www.buenaventura.no

Skal kjøpe meg en babycomp etterhvert....den kan jo også brukes som prevensjon. Greit for meg å kjøpe den siden vi planlegger barn nummer 3. Og da tenkte jeg å kjøpe brukt. Hender de selges brukt inne på finn.no - sjeldent det ligge rute for salg der, så lurt å følge med.

Skrevet

babycomp skal varsle når det er eggløsning og da skal tempen gå opp, og da får du en orange( tror jeg) farge, som da indikerer at du skal være obs, men jeg vet ikke hvordan det er om man ikke har stabil syklus........ den er dyr 6000 kr, og du må ta tempen under tunga hver dag. babycompen må ha noen sykluser for å bli kjent med kroppen din sin syklus........ jeg brukte den for å finne eggløsning for å bli gravid, ikke som prevensjon........

Gjest calendulac
Skrevet

Mannen min sier han kan ta ansvaret og bruke kondom. Men ser for meg at det lett kan skli ut. Hm ikke lett det her. Skulle vært sånn at man måtte gjøre noe ekstra hvis man ville lage barn, og at det ellers kun var "øvelse" og ikke ble barn utav. He he

Skrevet

Ene venninna mi har en slik "maskin" som tar tempen. Den heter persona og den har hun brukt siden 2000. Hun har fått to barn etter at hun begynte med persona og de var 100% planlagt.

Selv har jeg valgt å sterilisere meg ettersom jeg er 100% sikkert ferdig med svangerskap og spedbarn (magen tåler ikke flere keisersnitt)

Skrevet

calendulac

Vi brukte selv kondomer en stund, men følte da at sex ikke ble noe spontant og lystbetonet. Men det er kankje bare meg og min følelse om det.

Gjest calendulac
Skrevet

Ja vi er liksom ikke "ferdig" vi da.. Har et barn til gode etter planen. Men har en utdannelse å ta før det blir aktuelt, så det hadde passet dårlig akkurat nå.. Men det hadde såklart gått på et vis, så neon promille usikkerhet takler vi..

Gjest calendulac
Skrevet

ja det er det jeg er litt redd for skal skje.. Er ikke det mest brennhete sex-livet fra før for å si det sånn, spes han som mangler lyst. Da er jeg redd dette med kondomer fort kan gjøre det enda mer "tiltak", når man først har lyst en sjelden gang har man ikke kondomer i huset osv.. Så blir det å ta sjanser, også er karusellen i gang.. Hm ikke lett. Kanskje jeg bare skal beholde den teite hormonspiralen :(

Gjest calendulac
Skrevet

Forresten, hvor stor "prosentsikkerhet" opererer kondom med? Det er vel en av de sikreste hvis man bare surrer seg til å bruke det vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...