Gå til innhold

Videokamera!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen av dere kjøpt seg det til den lille skal komme? Jeg tenker å kjøpe det.. men har jo IKKE peiling på hva man skal velge!! DVD-kamera eller harddisc? Noen som har lure tips? Tenker å bruke rundt 3000 kr kanskje..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt DVD-kamera og er kjempefornøyd med det. Er så greit, for opptaket brennes på DVD`en som du så kan kjøre direkte i DVD-spilleren etterpå. Da slipper man alt dette med å brenne på DVD i ettertid. Vårt heter Sony DCR-DVD405. Det kostet noe mer enn kr.3000 da. Sjekk denne nettsiden: www.netonnet.no. Der kjøpte vi vårt. Sparte 1000-1500kr ved å kjøpe på nett.

Skrevet

D hørtes veldig enkelt ut d ja!! er vel lurest å handle på nett i stede for elkjøp og sånne butikker sikkert!! Takk for svar : )

Skrevet

jeg har kjøpt et camera med kasset jeg:)

og d er fordi: søstra mi kjøpte et camera med cd. hun kjøpte seg cd'er, å filmet ivei. men da hun skulle se på cd'ene virket de ikke. ALT hun trodde hun hadde tatt opp,var der ikke:(

å d er veldi lett å stripe opp cd'ene slik at de hakker.

så jeg gjorde d på gammle måten:) kasset:D hehe!!! eneste som er domt med d,er at man ikke kan slette noe man har filmet:/ menmen...

Skrevet

Hehe! Da er nok søstera di litt dum.. Beklager. Hørte om at det der har skjedd før også,de tror det bare er å filme og putte dvd i spilleren.. Nei,er nok ikke så enkelt. Det er en knapp som heter finalize.. Som brenner det du har filmet på dvd'en. Fram til denne knappen blir trykket på,ligger det bare inne på selve kameraet. De dvd'ene er utrolig bra kvalitetet og det er lett å kopiere på de på pc. Men slit med helsa den med kassett.

Skrevet

Hvis dere er interessert i å redigere filmene selvså er faktisk kassett det beste. Jeg har en mann som er utdannet innen film og redigering og han syns di nye harddisk kameraene er noe herk. Kvaliteten på filmen har jo ikke noe å si på hvilket medie det blir lagret på.. det har jo med kameraet å gjøre. Er jo heller ikke noe vanskeligere å kopiere kassetten til pc som med en dvd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...