DoubleTrouble Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Hei Noen som har tips for å åpne opp nesen. Har prøvd nesespray, men synes ikke det fungerer som det skal. Tenkte å prøve saltvannsdråper. Noen flere forslag?
Labambie Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Her er det kun nesespray som funker. Har også saltvannsspray,men det er jo ikke så virkningsfult at det gjør noe. Nesesugeren fungerer heller ikke her.. Har prøvd å legge hodet hennes høyt,satt fronten på senga opp på bøker for å heve hodet.. Men har også hørt at morsmelk skal være veldig bra! Det har jeg ikke prøvd,rett og slett fordi jeg ikke skjønner helt åssen jeg skal få det inn der... Lykke til og god bedring!
Mariamin Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Man anbefaler ikke å bruke nesespray til babyer! Prøv morsmelk, hvis ikke det hjelper kan du bruke slatvannsdråper eller spray. La det virke i et par minutter og så bruker du en sånn "nesesuger" (får kjøpt det på apoteket).
Labambie Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 Du får jo kjøpt Rhinox nesespray for barn inntil 2 år,kan brukes på bittesmå babyer. De som er for litt eldre barn vet jeg ikke noe om! Men selvsagt KAN man bruke nesespray! Hvorfor si noe annet?! Vi bruker i samråd med lege da.
DoubleTrouble Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. mars 2008 Takk for svar. Da skal jeg prøve saltvannsdråper og nesesuger. Morsmelk er det dessverre tomt for.
Mariamin Skrevet 29. mars 2008 #7 Skrevet 29. mars 2008 Når tulla mi var ca 4 uker var hun skikkelig forkjølet og hadde øyekatarr. Fikk beskjed av legen at vi ikke kunne bruke nesespray på henne fordi hun var for liten. Er det ikke utrolig irriterende at man får kontrabeskjeder av andre leger?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #8 Skrevet 29. mars 2008 Lurer på hvordan skal man få morsmelken ned i nesa?
Mariamin Skrevet 29. mars 2008 #9 Skrevet 29. mars 2008 Man sikter og spruter.... Neida, kjøp sånne pipetter på apoteket. Pump eller håndmelk og sug deretter opp melken med pipetten og drypp den i nesa på babyen.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #10 Skrevet 29. mars 2008 Har en sånn doseringssprøyte fra apoteket. Funker det med den og? Eller er den for stor?
Ung kvinne Skrevet 29. mars 2008 #11 Skrevet 29. mars 2008 Det hjelper med dampen fra en vram dusj. hvis dere dusjer sammen.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #12 Skrevet 29. mars 2008 hvis du kjenner til en relfeksolog/soneterapaut kan hun/han kanskje vise deg et ganske bra punkt for akkurat dette!! Er straks utdannet refleksolog selv, men vil ikke skrive dette på nettet, kan fort bli helt feil. Best om noen viser deg dete punktet og hvordag du trykker på det lykke til
lillegutt mars o7 Skrevet 29. mars 2008 #13 Skrevet 29. mars 2008 Saltvannsdråper og sånn snuesuger =) Genialt!
Cat.68 Skrevet 29. mars 2008 #14 Skrevet 29. mars 2008 "Nazamer" saltvanns nesespray, funker suverent og kan brukes hur mye som helst. Dette ble anbefalt til jenta vår av Barnelge ,da hun var bare babyen og slet leeeeeeenge med nesetetthet etter Rs-virus og annen sykdom .
Shinyogsmåen Skrevet 29. mars 2008 #15 Skrevet 29. mars 2008 Her fungerer morsmelk veldig bra. Han liker det også da han smaker jo melken som kommer inn. Har kjøpt små engangsprøyter (de har ikke spiss da) fra apoteket 2 kr stykket. Håndmelker i en liten skål og suger det opp med sprøyten og spruter inn i nesen =)
Lykke X 4 Skrevet 29. mars 2008 #16 Skrevet 29. mars 2008 Prøv morsmelk. Hjelper ikke det kan du prøve saltvannsdråper fra apoteket, og snørrsuger om det er veldig mye snørr og slim. Drypp noen dråper saltvann i lille nesa, sug forsiktig ut snørret med snørrsuger, og avslutt med å dryppe noen dråper saltvann igjen. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå