Iselilja Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Noen som kan hjelpe meg? Jeg sitter og skriver en hovedoppgave om amming. Her er setningen: 0.9% of breast milk is protein, which includes the easily digested non-casein or whey portion which makes up to approximately 70% of the proteins. Ordet jeg lurer på er whey. Det brukes i denne setningen også, hvis det er til noen hjelp Protein ingestion in the neonate is disadvantaged owing to the limited production of gastric pepsin (a mere trace in some) with pancreatic enterokinase output less than 10% of adults. The greater percentage of whey to casein proteins in breast milk is more easily digested. Blir kjempeglad for hjelp
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Først; Human milk contains, on average, 1.1% protein, 4.2% fat, 7.0% lactose (a sugar), and supplies 72 kcal of energy per 100 grams. Ihht det jeg finner er det pittelitt mer protein enn du har med i din tekst;) Whey er det som tilsvarer ordet myse på norsk, sånn omtrentlig...
Iselilja Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2008 Tusen takk Innholdet av protein/fett/karbohydrater mm varierer jo i løpet av et måltid, i løpet av ammeperioden og i løpet av døgnet, så dette blir uansett omtrentelige tall.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Jeg tror whey også er myse. Myseprotein altså.
MaRiAnNe_85 Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 Whey er et ord som blir brukt innenfor matlaging samt melkeprodukter. Rett oversatt betyr d myse ,eller valle,hvis d sier deg noe? eller rett og slett ostevann ... Myse/valle er det av melken som er tilbake når ostestoffet er utskilt. Da regner jeg med at setningen ble klar for deg:) Lykke til med hovedoppgaven din;)
Iselilja Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. mars 2008 Tusen takk alle sammen! Det ble klarere nå, ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå