Gå til innhold

Snørose (nicket)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Så du var tannlegestudent, og kunne tenkt meg og spurt deg om en ting! Var hos tannlege igår, fordi jeg har hatt litt vondt i tannkjøttet/kjeven et par uker! Han kunne fortelle meg at jeg hadde så dype lommer mellom tenner og tannkjøtt, og at det var betent pga av dette! Skulle til spesialist og fjerne tannstenen under tannkjøttet om et par uker! Men nå er jo jeg livredd for at tenna skal dette ut i mellomtiden..Har lest litt for mye om dette på internett tror jeg! Men tannlegen hadde vel sett det på bildene igår om tenna mine var iferd med å løsne? Eller? Helt nervevrak her jeg:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ingen fare for at tennene plutselig ramler ut. Som du sier ser tannlegen alvorlighetsgraden av festetap på røntgen sammen med den kliniske undersøkelsen han har gjort. Du har rett i at denne betennelsen på sikt kan føre til at tenner løsner, men det er en prosess som vanligvis tar flere år. Men det er viktig at du får behandling og god oppfølging, samt at du følger rådene tannlegen/spesialisten gir deg om egeninnsats. Lykke til, og ta det med ro :) Når du får komme til hos en spesialist er du i de beste hender!

Skrevet

Tusen takk for at du svarte, nå ble jeg faktisk litt beroliga her:) Tenna mine var helt fine, bortsett fra disse lommene da, ingen hull eller noe! Tannkjøttet ble helt rart etterat jeg ble gravid med minstemann, håper de får rettet på det, ikke noe ålreit når det er noe med tennene! Takk igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...