Gå til innhold

Når kan barna se litt barne-tv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i huset sees det veldig lite tv, da vi bare er to voksne og en på 14 måneder. Men vi har ikke vært noe særlig bevisste på at vi ikke ser tv på dag/ettermiddag. Er det et program(ofte sport i helgene) som vi vil se, så står det på. Muligens er det derfor mini ikke er interessert i tv - finnes ikke interessert! Og jeg som synes det er så koselig med mange av de seriene for barn, så vi kjøpte en film med postmann pat slik at vi kunne prøve. Den som satt og så, det var mor....:) Er det noen av deres små som kan sitte stille 5-10 minutt og se litt på film?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest at det ikke anbefales tv-titting før etter 3 år men synes det blir litt vel strengt, spesielt for mindre med større søsken, ser de barne-tv så kan man jo ikke nekte dem å delta. Sønnen min på 1 år elsker introen til barne-tv og så ler han når han ser de glade fjesene til programlederne, utover det så leker han videre men stopper gjerne opp igjen hvis det kommer en sang (spesielt hvis det er sunget av barn). Dette er blitt endel av vår leggerutine, han koser seg og roer ned og mor synger med på noen av sangene.

Skrevet

Det er vel ingenting som sier at barn under 3 år ikke bør se på tv ?Det må være gammel overtro.

Barn kan ha glede av bilder farger og lyd.

Min gutt har ikke giddi å sett på tv og han er nå 20 mndr Nå kan han se på om han sitter i stolen sin, ellers så går han bare for å leke i stedet

Skrevet

Sønnen min er 23 mnd. og han begynte å vise interesse for tv for 2-3 mnd .siden. Han elsker Ole Brumm og Byggmester Bob. Han gikk fra å ha null interesse til å bli skikkelig interessert på veldig kort tid.

Nå maser han om å få se på Brumm eller Bob, og det synes jeg er slitsomt. Synes det var bedre når han ikke var interessert.

Utrolig hvor fort de lærer også, hvis jeg er på kjøkkenet eller et annet sted og han spør om å få se på Brum eller Bob og jeg sier nei, så klarer han fint å gå og skru på tv`n, skru på dvd-spilleren og sette på film selv (hvis jeg har glemt å legge film unna siden sist). Det synes jeg er litt drøyt altså....hehe. Vi har ikke vist han hvordan eller noe, han har fått det med seg når vi har satt på film og husker hvilke knapper som skal trykkes på.

Vær glad ungen din ikke er interessert enda, så slipper du evig mas om å se film også...: )

Skrevet

snuppa her kan sikkert sitte i en time hun om hun får lov.. men prøver å begrense det.. hun elsker å se barne tv..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...