Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Fra å våkne hver 20.- hver 30. minutt på natta, sov poden vår fra 18.45 til 8.30 i dag, med måltid kl 24, 02.30 og 06.00 Før så ammet jeg han hver gang han våknet, og han tok dag kl 6.. Ble ammet i søvn i går kveld, våknet kl 19.25, skrek så i 15 minutt. Faren var inne hvert 3. minutt, jeg var på butikken for jeg klarer ikke å høre på, for det stikker sånn i mamma hjertet mitt. I kveld skal vi legge han våken, blir vel skriking da også, men håper han skjønner det like fort som i går kveld. Endelig en utvilt mamma som hadde spist frokost og lest avisen før poden våknet:) Vi skal få en herlig dag sammen, begge to som er uthvilte:)))))))))))))
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 2. natt: Poden ble lagt 18.55. lå stille 1 min, så begynte han å skrike. pappan gikk da straks inn og roet han, så skrek han i 3 minutter, pappan inn og trøstet. Så sovnet han etter 2 min.. altså han skrek kun i 5 min!!!!! Han ble lagt våken i kveld. Våknet kl 19.35, pappan gikk med en gang inn, poden roet seg etter 2 minutt. håper han sover leeenge nå. Ferber går jo kjempebra!! HI
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Ja,da! poden våknet kl 22.30, 02.30 og kl 06.00 for mat. ellers har han sovet!! Bank i bordet, håper dette varer å varer å varer....og at nattmåltidene blir først stabile og etter hvert borte:)))) HI
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Jeg syns Ferber er omsorgssvikt jeg. Gråt er barnets metode å kommunisere på og med Ferber så gir voksne "beskjed " om at det er ikke vits i å rope på hjelp. Signerer med Anonym siden HI ikke tør å stå frem selv.
heldigec Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Grattis med kjempe-suksess så langt! Anonym over her har nok misforstått litt for det eneste de voksne lærer barnet sitt er å sove. Jeg er sikker på at han likevel gråter når han våkner til de tidene han får mat. Datteren min har lært seg å sove natten gjennom vha Ferber, men våkner likevel og gråter kl 7 om morgenen - og da kommer jeg jo og gir henne mat :-)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 takker heldigec:) å la barnet skrike i 5 minutter første gangen han skal lære seg selv å sove mener jeg ikke er omsorgssvikt!!!!!! enkelte barn må ha foreldre som er så snille og hjelper de med å lære å finne søvnen selv! Noen barn er lettere å lære, mens andre trenger mer tid/læring. HELDIGVIS så er vår lille prins så flink til dette ser det ut til, på dagen triller vi ca 10 minutter til han sovner, av og til sutrer han, men som regel er han stille og sovner..i starten var det både skrik og mer til, men etter noen dager gikk dette seg til:) Jeg ammet han i søvn til forrige uke, men ikke lengre nå Dette åpner muligheten til at far får delta i legging og hva er ikke bedre enn det? at også gutten vår får oppleve at også far sier god natt, stryker han på kinnet og synger en nattasang? Eneste jeg har merket etter disse "kurene" på dag og natt, er at vi har fått en mer tilfreds gutt, som ikke vil ha pupp når han skal sove, for du verden vi har slåss for å få lillegutt til å sove de siste ukene-han vil da ikke ha mat når han er trøtt!! da vil han sove... Når gutten vår våkner, gråter han ikke for da er han utvilkt..vi hører godlyder fra vognen på babycallen og fra senga på morgenen:) Men uansett må man følge mammahjertet! jeg var ikke klar for noe av dette før lillegutt til slutt ga tegn på at han ikke ville ha puppen å sovne til.. HI
heldigec Skrevet 30. mars 2008 #9 Skrevet 30. mars 2008 Hvis han får grøt og middag på dagen så ville jeg kuttet ut nattmaten også nå - nå som dere er så godt i gang :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå