Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke til og skjule magen lenger. Må fortelle det til slekta.men vet ikke hvordan jeg skal si det.for de blir ikke glad,d vet jeg. Mormor og farmor e verst og si det til.pappa blir litt sint.godt det finnes meldinger. Bare mormor som ikke kan lese mld.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor blir de sinte???

lykke til iallefall...

hvor langt er du forresten?

Skrevet

Lykke til ja, du har holdt ut lenge naa, bra jobbet! Husk at de som har et problem med dette, nettopp har det. Det er DE som har et PROBLEM, ikke du..... Si det lett og greit og la dem ta det som de tar det, DET er heller ikke ditt problem. Vi har faktisk ikke ansvar for andre voksne mennesker sine reaksjonsmoenster. Staa paa og bli en super mamma. Jeg heier paa deg!

Skrevet

Er 13+2. Pappa ha sagt han ikke vil ha flere barnebarn.de andre blir fra seg av bekrymring.æ forstår dem og da.da eg blir alene m 4.eg får en overhøvling,mer enn sist.mormor e litt spesiel.når hun blir sur,e hun sur lenge,e redd for hjerte hennes. Vet ik helt hva eg ska skqiv på mld. Takk for d femina:-)

Skrevet

Du skal skrive: Hei alle, da blir det flere barnebarn paa dere, gratulerer! Jeg og vi gleder oss veldig. Ha en riktig fin dag. Jo takk, forresten, formen er fin den. Hilsen meg og lille spire paa snart 4 mnd.

Skrevet

Takk,d skal eg skrive faktisk.takk for råd:-)

Skrevet

blir du alene med 4?

uansett, det kan jo hende de reagerer annerledes når det er et faktum da :P

lykke til iallefall og hold oss oppdatert da ..

Skrevet

Hehe, morsomt det, ta en tone som gjoer det helt fullstendig uangripelig og la deres bekymringer forbli deres bekymringer ikke dine. Lykke til og hold oss oppdatert ja! =o) Smil litt overbaerende paa daarlige reaksjoner og la dem med dette skjonne at du vet hva du driver med, at det er ditt liv og at du gleder deg. Jeg forsto dette paa et eller annet stadie, at man skal ikke leve livet sitt paa andre sine premisser og etter det ble det saa mye mer morsomt! Har blant annet en mor som oensker aa gi meg daarlig samvittighet for alt i hele verden og egentlig handler det hele bare om hennes egne begrensninger som hun er bitter for, og det er jo HENNES problem, ikke mitt. Ikke saa lenge hun oppfoerer seg litt ufint mot meg og trykker paa alle tenkelige samvittighetsknapper til enhver tid i hvert fall. Saa naa kan hun bare syte og holde paa, jeg smiler overbaerende og sier noen ganger: "Det maa vaere trist mor, aa vaere saa problemfokusert som deg..."

Vel, jeg har litt erfaring med negativt fokus rundt meg som du skoenner, og har valgt, for mange aar siden aa la det vaere surpomper sine problemer, ikke mine... =o)))

Dette gaar straalende og gratulerer med aa vaere noe saa enestaaende som snart 4barnsmamma. Du er helt sikkert kjempesterk som gaar paa det. Heier paa deg...

Skrevet

Vil bare signere Femina og ønske lykke til!

Skrevet

Vil bare ønske deg lykke til.

Høres jo ut som du gleder deg over ny baby, og det er da virkelig det viktigste. Så fortsett å ta vare på deg selv, babyen og de andre barne dine, det er din viktigste oppgave. De øvrige får passe på seg selv.

Skrevet

Lykke til babysjuk:) Må holde oss oppdaterte på hvordan det går:)

Det viktige er jo at du og barna har det bra! Håper de velger å støtte deg istedenfor å komme med sure kommentarer.

Skrevet

Du skriver "Pappa ha sagt han ikke vil ha flere barnebarn.". Hva slags uttalelse er det? Hvordan i all verden kan han tro at det er et valg han kan ta? Det er noe av det dummeste jeg noensinne har hørt en bestefar si...

Skrevet

haha unskyld ordbruken, men det med at pappaen din ikke vil ha flere barnebarn hadde jeg gitt langt faen i.. kommende besteforeldre kan jo ikke bry seg om hvor mange barn barna deres vil ha.. var jo bare komisk.. ikke slemt ment! hadde ikke brydd meg om det.. tenk på det slik at, det er de som taper på det, ved å reagere sånn.. bare nyt at du er gravid, og vær stolt! slik at alle sammen ser det.. kanskje de skjønner at de oppfører seg barnslig.. hvertfall ikke la de få deg til å tro at de har noe som helst grunn til å være sur på deg.. for det har de ikke!

hva så om du blir alene med 4, regner med du har tenkt over valget ditt, selv om dette ikke er en ønskelig situasjon for dem, betyr det ikke at det samme gjelder for deg!

lykke til videre, og stå på! :) alenemor til 4 er tøft gjort synes jeg ;)

Skrevet

lykke til og håper det ordner seg mellom deg og familien:)

Skrevet

Tusn takk for lykkeønskninger:-) har sagt d til broren min nå.begynne med dn enklaste,hehe.pappa er på tur hejm fra syden.så passe kansje ik og si det idag.eller?

Skrevet

Hva er grunnen til at mora di og andre slektninger sier at de vil ta ungene fra deg? Mener de at du ikke er skikka til å ta vare på dem? Det er en ganske drøy ting å si synes jeg.

Skrevet

Vet ik,va mamma og karn hennes som sa d.trur bare de e redd og bekrymra.eg klare og ta meg av ungan ja:-)

Skrevet

Proev aa se om du klarer aa IKKE ta ansvar for andre sine reaksjoner naar du skal si noe saa hyggelig som at du venter barn. Jeg har forstaatt at situasjonen din ikke er helt ideell, men det har ingen noe med. Det finnes kvinner rundt hele kloden som faar 15 barn med og uten stoette fra menn, med mindre enn 1/100 del av de ressursene alle som bor i Norge har. Det kan du tenke litt paa.

Vaer saa sterk du klarer, graat heller litt under dyna eller til en venninne, men overfor familien din, bare vis at du ikke gruer deg til aa si dette en gang. Gi deg selv en frist, f.eks 2 uker, eller to dager, den glade nyhet sprer seg nok uansett skal du se... =o) Og si til deg selv at etter denne fristen skal alle vite det.

Ikke tenk paa om det passer for andre akkurat den dagen du sier det, bare innled med at du har litt gode nyheter, og la dem forberede seg noen sekunder og saa bare sier du det. Evt sender den sms'en du hadde tenkt. Tror jeg hadde sendt en sms rundt omkring, det er noen ganger noe betryggende med aa slippe andre sine reaksjoner, og heller feire seg selv med noe godt, en deilig smoothie eller annet du liker, litt tilbakelent i sofaen naar du vet at alle meldingene er sendt ut.

Staa paa!! Dette klarer du fint....

Skrevet

Hvorfor tror du familien din vil reagere negativt på at du skal ha et barn til? Er det noe i historien som skulle tilsi at de har grunn til å bekymre seg? At du er alene med barna skulle ikke være grunn nok, men om det er det at de ofte må steppe inn økonomisk og med å ta vare på barna, kan jeg forstå at de er litt negative.

Har det ingenting med det å gjøre skjønner jeg ikke hvorfor de skal være negative til en så hyggelig nyhet:-)

Skrevet

du blir alene med 4 barn? stemmer det? hadde min datter vært alene med 10 barn hadde eg blitt like glad for ny baby,baby er velkommen uansett,tenk hvor gøy det blir for søskene da:) ikke bry deg om hva de sier,kos deg med graviditeten:)

Skrevet

Vet ik hvorfor. Men ikke på grunn av økonomisk elr barnepass,for eg har egen øko, og de sitter aldri b.vakt til de,pga jobben deres. De er bare sånn,blir sur for ingenting.

Maria isabell: takk for det:-)

Skrevet

masse lykke til:)

jeg syns du har en egoistisk familie som du bare skal heve deg over! om mine hadde prøvd seg på noe i nærheten hadde jeg virkelig blitt rasende!!!

at de blir litt bekymret fordi du blir alene med 4 kan jeg forstå, men da burde de heller tilby seg å hjelpe og støtte deg fremfor å bli sint.

kos deg med spiren og nyt ventetiden sammen med ungene dine du:)

Skrevet

Da synes jeg du skal prøve å distansere deg litt fra dem og deres meninger. De bare trekker deg ned, og er negative, når du egentlig trenger støtte og oppmuntring, samt noen å dele gleden med. Prøv å omgi deg med andre folk som påvirker deg i positiv retning, og som du føler du får mer energi av å være sammen med. -Ikke som tapper deg for energi med negative tanker...

Jeg er en av enda flere søsken enn de fire barna du har, og det har vært utrolig gøy og trygt å være mange. Vi har et supert samhold, og supre foreldre! Lykke til, dette går så bra så!:-)

Skrevet

først, Gratulerer med svangerskapet=) det er alltid fint med en baby. lykke til med å fortelle det. håper du vil fortelle oss hvordan de reagerte når du har sagt det.

synes du er tøff jeg. alene med 4. får jeg spørre for barnefar er da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...