Gå til innhold

Mer navn - liker dere Benjamin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke bodd i Norge paa en stund, og liker dette guttenavnet dersom vi faar gutt, er det litt "corny" i Norge, eller bruker man det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Benjamin er kjempefint. Populært her i norge. Er gudmor til en som hete d,og kan da ik bruke d selv.

Skrevet

Hei! Av forskjellige grunner, har det vært naturlig for oss med navn som passer både hjemme og i utlandet. Sistemann heter Benjamin, og det er vi veldig fornøyd med. Synes navnet både er sterkt, men fint på samme gang. (og så er han en skikkelig go'unge og , da..) Har aldri fått negative reaksjoner på det, eller reaksjoner i det hele tatt.Tror navnet er helt "normalt" i Norge også.:-)

Men vi får desto flere spørsmål om navnet til yngste datter, Emily, selv om jeg synes det er helt kurant... Forskjellig hvordan folk reagerer på navn. Til syvende og sist er barnet den det er, med navn og det hele, og folk blir vant til det. Ta det du liker best, du! Lykke til videre!

Skrevet

det er knallfint;)

Skrevet

Benjamin er kjempefint!!

Skrevet

Nydelig navn!

Skrevet

Takker for svar og graf, saa fint da, da er det litt gangbart og ikke for spesielt. =o)

Skrevet

Benjamin er kjempeflott, vurderte det til nr 1, men fikk jente da.. I ettertid har det navnet florert, så da ble det ikke like naturlig å bruke det.. Men det er et herlig navn =)

Skrevet

Nydelig navn:) vi venter en Benjamin:) hadde bestemt meg for det lenge før jeg ble gravid

Skrevet

Et fantastisk fint navn synes jeg!! Har verdens skjønneste og snilleste gutt, som da selvfølgelig heter benjamin!! HEHE.. Da han skulle komme til verden, hadde jeg og sambo ikke peiling på guttenavn (Dette var før vi visste kjønn), men hadde jentenavn klart. Jeg var på en bokhandel, slo tilfeldigvis opp på B, og øynene mine traff Benjamin ved første øyekast. Sambo var fullstendig enig da jeg kom jeg og fortalte at jeg hadde falt for dette navnet. Så da vi fikk vite at det ble gutt, var det ingen tvil.. Nå venter vi gutt nr 2, og har valgt Brage. Synes dette og er et fint navn, også passer det så godt sammen med benjamin!!

Skrevet

mi andre fødte jente skulle hete Benjamin eller Julian visst hun hadde blitt gutt..

Så jeg jeg liker navnet veldig godt :) Så nei er ikke corny å bruke det her i Norge..vet om noen gutter sm heter det nå :)

Skrevet

Benjamin er kjempefint.. Har det som et alternativ til gutten som nå kommer;)

Skrevet

superfint. vi hadde det som guttenavn sist, men da kom det en jente. har fortsatt navnet klart..kommer en gutt i aug;)

faren ( som mellomnavn) og oldefaren til mannen min heter det, så det blir oppkalling;)

Skrevet

to benjaminer i barnehagen til sønnen min, så tror nok det er vanlig ja:) et fint navn syns jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...