Gå til innhold

Når begynte dere med smokk til barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om dere begynte i det heletatt...

Og hvorfor begynte dere?

Nå er minsten her 3uker og lurer på om jeg skal/skal ikke begynne med smokk.

Ser han har et enormt sugebehov, og føler jeg blir holdt oppe på nattestid bare for å være en menneskligsmokk...Ikke for melkens skyld.

Jeg husker ikke når jeg begynnte med dette til eldstemann, men det var av samme grunn ihvertfall...At jeg følte meg brukt (!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 dager etter fødsel av samme grunn som deg :o)

Skrevet

Noah ble født for tidlig så han fikk smokk med en gang.

De tok han ned på prematuravdelingen med en gang han ble født og siden jeg var oppe på føden en liten stund etter og han ikke fikk mulighet til å suge på en pupp så fikk han smokk:)

Du kan jo prøve med smokk, viktig at dere får søvn begge to:)

Skrevet

Begynte når hun var 2 dager gammel, på sykehuset.

Hun brukte meg som smokk, og det gikk rett og slett ikke.

Nå er hun 3mnd og hun bruker smokk enda. Men bare når hun skal sove, eller hvis hun vil kose.

Hender vi putter den i hvis vi vil hun skal være litt rolig f.eks når vi spiser middag eller noe.

Siden hun hadde så stort sugebehov så syntes jeg det var greiere at hun tok smokken, istedet for at hun oppdaget fingrene. De er litt vanskeligere å venne av med :)

Skrevet

ca 2 uker, av samme grunn som resten av gjengen her!

Skrevet

Med en gang vi kom hjem fra sykehuset, samme med alle tre. Holder lenge å legge de til brystet hver andre-fjerde time, mellom amminger og når de skal sovne holder det med smokk.

Skrevet

Begynte på sykehuset. Er så godt å ha en baby som kan finne roen andre steder enn ved puppen.

Skrevet

Begynte med smokk på eldste etter en heeeel natt med han på puppen på sykehuset, var så sår at jeg nesten ikke klarte å amme han dagen etter. Fikk besked om å prøve smokk av de på "barsel" (var på hotellet på Ullevål)

Lillen fikk vel smokk av samme grunn, fikk huden full på sykehuset, da fødte jeg på Ahus..

Skrevet

Begge våre barn har hatt et stort sugebehov, og størstejenta vår fikk smokk den dagen vi kom hjem fra sykehuset 4 dager gammel.

Minstemann fikk lungebetennelse rett etter fødsel, og var innlagt på nyfødtintensiven. Der bruker de smokk + sukkervann som "smertelindring" når de driver og stikker i de stakkars små... Vi fortsatte derfor å gi ham smokken selv når han ikke skulle stikkes i=)

For meg er det også et argument at bruk av smokk (om natten) minsker risikoen for krybbedød.

Så lenge amming fungerer fint, er det ingenting i veien for å gi barna smokk, er det vel?

Skrevet

De er jo så veldige på barsel, ihvertfall på SUS, at ammingen skal være godt etablert osv... Før man eventuelt begynner.

De sa til meg at man helst skulle vente 1mnd.. Men tror man skal se det litt an på babyen jeg da.

Ammingen ble jo etablert med en gang, ingen problem der.

Inni mellom har jeg gitt ham smokk på natten bare for å se om det var melk han ville ha eller suge.. Det var ihvertfall ikke melk.

Så tror nok jeg skla begynne med det nå... for noen netter er han jo helt vill på den der puppen, og det går jo utover alles søvn hvis mor ikke sover har jeg funnet ut.

Skrevet

eldste brukte ikke smokk. Hadde et enormt sugebehov, men ville ikke ha.

lillemor var 3 dager gammel. Hadde vel egentlig ikke noe grunn til det. Hun spyttet den ut med en gang hun var sovnet.

Skrevet

Vi begynte en natt et par dager etter at vi kom hjem. følte meg brukt jeg og. Som menneskelig smukk- og han suttet som bare søren og var sååå fornøyd vet du. Siden har vi brukt den om natten i sengen og ellers om dagen om han begynner å sutre...

Ingen som nevnte noe til meg på barselhotellet på SuS om den smukken, jeg hadde den med meg- men visste hvordan holdning de hadde på forhånd så brukte den ikke der.

Han er så glad i smukken sin, tar alle typer og merker og er så fornøyd. Bare ikke når han er sulten, da går det 2 sekund- så skjønner han at det ikke er pupp og bli såååå snurt fordi det ikke kommer noe ut av den. Men kansje ikke så rart det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...