Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 dre som har termin i september eller oktober, skal dere ta ut ferie i sommer? tenker på at man taper jo litt på dette ang. permisjonpenger osv. har lyst på 2 ukers ferie jeg, slappe av litt før babyen kommer sammen med min kjære;) men så tenker jeg litt penger også, hehe.. feriepengene skal brukes til diverse til leilighet som vi vil få gjort før babyen kommer, så kan ikke bruke disse. hva sakl dere? er litt langt fram i tid da men man tenker jo på alt mulig;P hehe.. har termin i september forresten.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #2 Skrevet 29. mars 2008 jeg dytter dette litt lengre opp;) ingen?
2 søte små gutter Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Selfølgelig skal jeg ta ut ferie - det blir garantert ikke noe ferieliv med en liten baby i huset til høsten. Om vi skal reise så langt er jo en annen ting, blir vel en liten Danmarkstur eller noe - men 4 uker ferie skal jeg ha
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Selv har jeg termin helt i begynnelsen av august. Ikke har jeg opparbeidet så veldig mye ferie heller, da jeg byttet jobb i fjor. Men jeg tar ut litt ferie i juni, også tar jeg ut resten ifbm. permisjon, sånn at jeg forskyver permisjonsstarten litt... Må jo ha litt tid til å nyte livet bare vi to før babyen kommer også ;o)
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 jeg har termin 23 august,og tar ut ferie i juli før jeg går ut i permisjon:)har en sønn på 7 år som vil nyte lange,varme sommerdager med mammaen sin:)fin avslutning på svangerskapet med mye kvalme etc,blir godt å ha fri uten dårlig samvittighet som man har når man er sykemld:)
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 Jeg tar ut en uke i mai og reiser på en siste partur før baby. De siste 4 ukene tar jeg rett før permisjon, men i grunnen bare for syns skyld. (arb giver måtte vite når jeg skulle ha ferie pga flytting/opplæring iforb. med nytt sykehus) Han sa at jeg sikkert er sykemeldt likevel mot slutten (pga varmen og tungt fysisk arbeid), og da får jeg jo disse ukene igjen. Kan da velge om jeg vil plusse dem på permisjonen eller få dem utbetalt. Ferien i år blir vel helst i Norge, kanskje deilige dager på sørlandet hadde vært noe? Håper på en nydelig sommer.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. mars 2008 ok;) visste bare ikke siden det er litt nærme sommeren med termin. men det hadde vært hærlig med 2 uker og slappa av. blir nok tungt hvis det er kjempevarmt og man er stor!
marie1983 Skrevet 29. mars 2008 #8 Skrevet 29. mars 2008 Hva mener du med at man taper på å ta ut ferie før man går ut i permisjon i forhold til permisjonspenger? Jeg har selv termin i begynnelsen av september. Jobber som lærer så jeg har ferie fra 23. juni og til rundt 15. august. Da blir det slik at jeg jobber et par dager etter ferien før jeg går ut i permisjon. Jeg kan ikke akkurat velge å ikke ta ferien pga av yrket. Men forstår ikke helt hvordan man taper på å ta ferien? Ferien er jo opparbeid fra året som har gått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå