Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Er litt bekymret for datteren vår på 6 år. Føler hun er ikke lik de andre barna... Hun blir hyper hver gang hun spiser, spreller og prøver å løpe fra bordet. Kaster med armene og velter glass og slikt. Og hun spiser ikke så veldig mye heller. Har strevd med å få henne opp i vekt og har gjort en noenlunde god jobb med det. Vi har veldig sunt kosthold og hun liker all slags mat, hun vil bare ikke spise for hun vil heller gjøre andre ting, så vi må "lure" henne til å sitte og spise seg mett. Hun hopper i møblene, henger i gardinene og løper rundt hele dagen selv om hun vet det ikke er lov. Hun har 100 % bhg plass og er i veldig mye aktivitet. Bhg har eget gym rom og de er også veldig mye ute på tur. Skjønner ikke hvordan hun aldri er sliten. Jeg bare synes hun er så veldig mye mer aktiv enn andre jevnaldrene. Når vi har besøk oppfordrer hun andre barn til å være ulydig og blir sjalu på at andre voksne snakker med oss. Da skal hun hele tiden avbryte samtalen selv om hun ikke har noe å si. Akkurat som hun hele tiden MÅ være midtpunktet. Hun klarer ikke sitte i ro med mindre det er barne tv og til og med da spreller hun konstant i sofaen. Hun hører ALDRI på oss. må si ting til henne flere ganger for å få henne til å høre. Hun gidder ikke gjøre skikkelig innsats og blir forbanna når hun ikke lykkes, feks, hun gidder ikke vrenge ermene på jakken og bare presser armene inn i den og blir kjempe sur når hun ikke får det til. Det var sikkert kke verdens beste eksempel men det gjelder flere ting... Hvis hun vil ha noe spør hun igjen og igjen selv om vi har sagt nei. Vi gir aldri etter, men det hjelper jo ikke å forklare henne at vi ikke kommer til å skifte mening. Og hun klarer ikke vente på svar på spm heller. spør og spør og spør uten pause helt til hun får reaksjon. Ellers er hun veldig sosial, har mye venner i bhg. Hun er flink å tegne og dikter sanger men klarer ikke bokstaver og klarer ikke telle til mer enn 15 selv om hun øver og prøver. Hun er kosete og hengiven og snill. Jeg føler bare vi ikke gjør annet enn å irettesette henne. Skulle ønske hun klarte å følge de få reglene vi har satt så vi slipper å føle at vi er kjefteforeldre. Er dette unormalt eller er det vi som overreagerer? Skal være ærlig og si at vi ikke er helt enig i at dette kan være et problem... Han synes det er normal oppførsel og at det bare er slik at alle barn er forskjellige, men jeg har aldri sett barn i hennes alder være så utagerende og aktiv og jeg har jobbet en del med barn. Jeg har ikke turt å snakke med legen om dette enda for jeg er litt redd jeg kanskje overreagerer. Litt flaut dette så jeg signerer med anonym og håper på lure svar :$
lÅktiHaUDe Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Kjære Anonym. Det første jeg vil si er at det ikke er noe flaut i det hele tatt. Ja alle barn er forskjellige, men der er enkelte barn som har spesielle behov. Våres datter er 8 år. Hun klarer ikke å sitte stille, har alltid hatt store problemer med å få i henne mat, hun "turner" i stolen forann tv`n osv osv. MEN hun hører stort sett på oss, tar ikke alltid et nei og kan bli veldig sur men dette anser vi som normalt. Da hun begynte på skolen så vi at hun fikk problemer med konsentrasjonen. Hun bråker ikke, men "faller" bort, sitter i sin egen verden, glemmer ofte skolebøker hun har lekser i (selv om læreren gir besjed om å hente en og en bok). Etter anbefaling fra lærer og etter eget ønske så tok vi kontakt med PPT. (Hun har også vansker med det faglige). Der fikk vi kjempegod hjelp. Hun har problemer med korttidshukommelsen. Det er det vi vet nå men hun er ikke ferdig utredet. Ligger også litt etter faglig men ikke noe faretruende. Vi har endret lekseplanen, så nå slipper vi to timer med skriking under leksearbeidet, og hun gjør det bedre på skolen. Det jeg håper med min historie er at du søker hjelp så fort du kan. Ikke sikkert det er noe, men kan være lurt å sjekke. Er så trasig å kjempe i to år med lekser og skolearbeid i tillegg til problemene hjemme. Lykke til det er hjelp å få
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå