Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter fødselen har jeg blitt ei skikkelig pyse. Selv det å lese avisa kan være en utfordring. Den siste tiden har de skrevet om saker der babyer har blitt grovt mishandlet (micro-saken), mødre som mister barnet sitt eller barn som har omkommet i ulykker etc.. Jeg blir fysisk dårlig bare av å se overskriften, tenker med én gang på veslejenta mi som fyller 11 uker idag..

Jeg har blitt så veldig overfølsom for slike saker, identifiserer meg selv øyeblikkelig med historien og blir veldig oppbarkt og redd for at det kan skje med oss..

Jeg bruker også masse energi på å bekymre meg for ting jeg ikke kan kontrollere. Tenk om noen skulle kjøre på oss i trafikken? Tenk om hun slutter å puste i løpet av natta? Tenk om hun har hjertefeil?Tenk om noen kommer og dreper oss? Jeg forestiller meg alle mulige scenarier og så blir jeg redd.. Og det gjør så vondt, vet ikke hvordan jeg kan overbevise meg selv om at alt skal gå bra.

Noen som føler det samme? Er dette normalt eller bør jeg oppsøke hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er helt normalt. Den følelsen blir ikke borte, men den er ikke like sterk hele tiden. Gi deg selv litt tid.

Jeg har vært der. Og er der. Slik er det å være mor.

Skrevet

Huff ja!!!

Er i samme situasjon. Det som er ille, er at jeg ikke tør og si det til noen. Ikke samboeren min en gang..

Slike tanker du har, er det første jeg tenker når jeg står opp og det siste jeg tenker før jeg legger meg..

Nå er sønnen snart 1 år og håper det blir bedre snart:(

Skrevet

Ja alt går mer inn på meg enn før jeg fikk barn. Men det var mye værre rett etter jeg fikk førstemann. Nå med barn nr 2 barn er det alltid i tankene men ikke så på overflaten som det kanskje var etter første fødsel.

Jeg tar det for å være en del av det å være mamma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...