Gå til innhold

Hvor mye klær trenger man...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...til en nyfødt baby? Tenker på antall bodyer, antall sparkebukser etc. Og hvilke plagg bør man ha mange av, og hvilke er ikke fullt så viktige...?

Har ikke begrep om hvor hyppige skiftene på så små troll er, og man kan jo ikke vaske hele tiden heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du har den svangerskapsboka (spiralrygg..) så står der ei ok liste der.. jeg har fått beskjed at jeg har nok klær, får jo en del når den lille kommer ut ..

men jeg vil nok tro at bodyer og strømpebukser/sparkebukser er det viktigeste, så kommer pysjer (der må jeg skaffe meg noen uten bein...)

Skrevet

Dette fant jeg her inne. Personlig hadde jeg droppet alle de korterma bodyene til du ser at finværet/varmen kommer. I tillegg vil jeg si at de "omslags-bodyene" som du knepper rundt barnet, i stedet for å dra over hodet, er veldig praktiske, i allefall i de minste størrelsene, når du skal kle på en "geleklump"

Sommer

6-8 stk. langermede bodyer

6-8 stk. kortermede bodyer

3-4 stk. Sparkebukser/sparkedresser

1-2 stk. pysj

1-2 stk. jakker

1-2 stk. luer

1-2 stk. helseteppe

Når det gjelder bukser/sparkebukser vil jeg gjøre oppmerksom på fot/ikke fot-debatten. Noen sverger til bukser med føtter, men det fungerte ikke for vår gutt, to spark så var begge bena inni samme fot. Så kjøp litt av hvert og prøv hva som funker for deres baby. Skal du kjøpe sokker, vil jeg anbefale de som er ganske høye, slik at de blir nesten som knestrømper. De selges nedbrettet på i allefall lindex og HM.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...