Gå til innhold

Når man ammer barn med melkeallergi...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...kan man spise produkter med melkefett i da? På utenmelk.no står Monolit på listen over produkter man kan spise, men det står at den inneholde melkefett på pakningen. Ble litt forvirret. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei melkefett kan du IKKE spise!

Det er ikke alt som er uten melk selv om det står der, ikke Mõvenpick mango/pasjonfrukt sorbet heller:-(

Men Non, Stop, After eigt, Bocca, Lohngrin ("Bikkjebein" er uten melk).

Lykke til på diett:-)

Skrevet

Hihi, du er hjelpsom, du! Tusen takk! :D

Men det står jo på Non Stop og Bocca at de kan inneholde spor av melk? Gjør ikke dette noe?

Skrevet

He-he, jeg har jo ammet to med kumelkallergi og gått på diett, og hun yngste har de enda, så dette kostholdet kan jeg mye om nå:-). usler jeg var mildt deprimert i begynnelsen på førstemann, kunne liksom ikke spise noe særlig nei;)

Spor av melk, gjør ikke noe. Det må de skrive fordi det er pakket i lokaler som håndterer melk, det er fordi de som er så allergiske at de ikke kan være i samme rom som kumelkproteiner engang, og det er veldig , veldig sjeldent.

Skrevet

Utrolig greit å ha noen å spørre! Er jo så mye man lurer på! Vokste din eldste det av seg etterhvert? Ja, man blir lett litt deppa når man må vært såå nøye med alt man putter i munnen, men så lenge gullene våre blir friske av det er det jo verdt det! :)

Så bra at det ikke gjør noe! Da hadde det hvertfall blitt en vanskelig oppgave. ;)

Skrevet

Man blir iallefall veldig flink til å lage ting selv, som sjokoladekake f.eks.og det er jo positivt (selv om jeg er veldig lei av kjøttpålegg,og ikke tror jeg kan spise skinke på flere år igjen...). Min eldste vokste det av seg da hun var 2.5 år, borte var melke, soya , egg og fiske-allerigene. Helt sinnsykt egentlig, litt mirakuløst men veldig vanlig heldigvis. Nå gleder vi oss til minstejenta vokser det av seg. (hun tåler at jeg spiser melk i moderate mengder nå:).

Igjen lykke til, og bare spør hvis du lurer på noe:-0!

Skrevet

Hehe, ja, og så merker jeg at jeg er flinkere til å spise grønnsaker og slikt blitt. Litt rart, egentlig, men er vel fordi jeg ikke lenger kan fylle tacoen med ost. Hehe. Men ser den med at man kan bli kraftig lei kjøttpålegg! Når jeg gikk gravid var det jo omvendt, da ble jeg utrolig lei jarlsberg for å si det sånn. ;)

Oi, det er jo egentlig veldig merkelig at man bare kan vokse det av seg på den måten! Men har jo lest at de aller fleste gjør det, og godt er jo det! Så dine har hatt soyaallergi også? Er jo en del melkefrie produkter som er laget av soya (iskrem og sånne ting). Kunne du ikke spise det heller? Tenkte kanskje det var verdt å teste ut nemlig. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...