Lektor Doppler med tillegg Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 På søndag ble jenta mi lagt inn på sykehuset fordi hun bæsja slim og hadde blod i avføringen. På mandag bæsja hun ikke, så de fikk ikke tatt avføringsprøve, men de tok røntgen. På det bildet så de en del avføring og trodde jenta mi hadde forstoppelse. Natt til tirsdag blir det tatt avføringsprøver og tirsdag får vi beskjed om at det er forstoppelse som feiler oss, og sendt hjem fra sykehuset med parafin for å holde tarmen i gang. Og så ringer de i dag, og sier at det er rotavirus. Her har vi levd med feil diagnose i tre dager. Jeg mener, hva er det jeg betaler skatt for?
Dronningen! Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Hallois frøken Fryd! Får du ingen sympati? Det er sikkert fordi du glemte å si i fra før dere dro til legen... (Rotavirus er noe dritt, Flisa har også hatt det)
rødhette* Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Det er ikke det at prøvene har stått til dyrking, sånn at de ikke kunne finne ut av det før nå, kanskje? Jeg har selv stort sett veldig gode erfaringer med det norske helsevesen, og føler at både sønnen min, mannen min og jeg har blitt tatt godt vare på av både fastlege og sykehus når det har vært behov for det.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2008 Du, dette skulle være en sytetråd ala den som gikk før i dag hvor vi hatet legevakten. Den kan jeg nesten ikke hate ettersom de sendte oss på sykehuset. Og dessuten vente på prøver i 3døgn er alt for lenge. Legen burde ha gjettet bedre.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Æsj da, ikke greit=( Hva er rotavirus? Håper det går bedre med jenta di nå da hun har fått rett diagnose.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. mars 2008 *sukk* Stakkars meg. Jepp. Dritt. Bokstavelig talt.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. mars 2008 Kommer seg nok uten parafin.
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Sett sånt... Hvorfor er jeg langt fra overrasket... God bedring til Dopplerknotten! *sender virtuelt ballespark til leger som ikke engang kan bedrive "educated guessing"
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 28. mars 2008 Stemmer for fler klarsynte leger ved mage tarm avdelingene på sykehusene. Tenk så billig det blir.
rødhette* Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 Nå har jo ikke jeg akkurat superpeiling på legeting, så veldig mulig at legen burde gjettet bedre! Ang. ventetid på prøver, så er det jo lite man kan få gjort hvis prøvene må stå til dyrking en viss tid for å få resultater. Selv om jeg er veldig fornøyd med hvordan vi har blitt tatt vare på, vet jeg jo at det finnes unntak. Har selv vært misfornøyd med legevakten. Så du skal få lov å syte, ja. Ville nok gjort det selv, i din situasjon..... Heldigvis finnes det mange dyktige folk i helsevesenet også, dog!
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #11 Skrevet 28. mars 2008 *flire* Også så mange flere "legen tok feil, IGJEN" tråder som ville poppe opp på DiB. DiB bør faktisk delfinansierere herligheten!
Dronningen! Skrevet 28. mars 2008 #12 Skrevet 28. mars 2008 Flisa hadde rota i en uke, vaskemaskinen ggikk i ett og alt var fullt av dritt. Dritkult egentlig! mannen kom hjem fra jobben en dag under denne drittperioden og gjorde som han pleide med Gurine med drittrompa. Løftet henne opp ned og over hodet!! Gjett hva hun haddde i håret når han var ferdig?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 28. mars 2008 hehe, i samarbeid med tv norge. De er jo gode på den slags greier. "den klarsynte legen".
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 28. mars 2008 Egentlig var jeg bare ironisk. Tar det tre dager å få svar, tar det tre dager. Og at legen tok feil er greit. Mage er vanskelige greier å drive med. Og i alle fall hos unger på 2 som sier ja samme hva du spør om. Jeg liker norsk helsevesen. Jeg synes mange klager for mye på ting som faktisk fungerer.
nickoline og supermann Skrevet 28. mars 2008 #16 Skrevet 28. mars 2008 dyrking av avføringsprøver tar flere dager. her tok det 1 uke før vi fikk svar på at gutten hadde salmonella. - sånn er det bare. ting tar tid!
nickoline og supermann Skrevet 28. mars 2008 #17 Skrevet 28. mars 2008 håper hun blir frisk fort nå da!
Meg og bøllegutta!! Skrevet 29. mars 2008 #18 Skrevet 29. mars 2008 Sånna klage syte innlegg på helsevesenet irriterer meg egentlig litt. Tror ikke folk er klar over hvor bra helsevestenet er i Norge egentlig........... Forventer dere at de ansatte i helsevesenet aldri skal gjøre feil? dette var jo ikke noe veldig alvorlig feil heller............ Nei få hue opp av jorda og se på hvor bra det faktisk er i norsk helsevesen..
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #19 Skrevet 29. mars 2008 Jeg vil tippe Doppler mente dette litt ironisk. Du er nok ikke den eneste som irriterer deg over "Helse-Norge suger"-tråder ;-)
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 29. mars 2008 #20 Skrevet 29. mars 2008 ikke at norsk helsevesen er perfekt, men tror vi skal være rimelig fornøyde. Anbefaler alle å se Michaels Moores film " Sicko" Den setter ting i perspektiv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå