Gå til innhold

hva har skjedd med mannen min nå da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Velger å være anonym i kveld...

Er i et godt og trygt forhold som har vart gjennom fire år. Selvsagt både med opp- og nedturer..

Vi var enig om at vi skulle få barn sammen, men det skjedde nok litt før planlagt.. men abort har da selvsagt aldri vært diskutert.. Nå er jeg 17uker på vei og den siste tiden har endel endret seg.

I påsken var han hos venner mens jeg besøkte min familie langt unna. Han var på flere fester, noe som var ok.. men han ringte meg innimellom og bekreftet at han var glad i MEG, så til tross for min sjaulsi, som plutselig har kommet nå som jeg er gravid, så klarte jeg å ha det fint og slappe av..

Men nå har ting skjedd.. var inne på hans facebook. Den stod på på pcen og jeg så han hadde fått en ny jentevenn der.. de hadde møttes i påsken.. hun har mange bilder av henne og han på sin profil.. Hun henger rundt han. kysser han på kinnet.. han gjør ikke noe spess, men hele greia irriterer meg. En søt og sjarmerende jente i hans øyne. Kjenner smaken hans.. Hun har til og med bilde av seg selv og han , der hun kysser han på kinnet, på profilbildet sitt..

Jeg hisser meg opp, må vite alt om henne, idiotisk nok, og han blir irritert.... :( sier at hun er "ingen" en han møtte gjennom venner.. men jeg likte det ikke..

Igår var han også ute.. gutten som aldri ville feste,men være med meg har fått for seg at festing med kompiser er tingen. Det er da uaktuelt å inkludere meg... Det kommer ikke på tale.. Så i går var han på fest med masse drikke og full fres.. jeg satt hjemme med min voksende mage.. han kom kjempefull hjem i tretiden..

I dag spør jeg han om festen.. han gidder ikke snakke om det.. er irriert på meg for den minste ting. Alt jeg gjør er "feil"... Jeg snakker for mye, koser for mye, krever for mye, ser ikke frisk ut, osv. Jeg vil bare ha bekreftelse på at jeg er ok selv om jeg vokser og ikke er så sjarmerende som før.. han ser bare på alt dette som mas..

Jeg ville finne på noe koselig med han i kveld... han vil bare sitte foran pcen.. ikke snakke ikke kose.. eller, sex er ok, men det er fordi han selv får noe godt utav det.. Han mener i dag at jeg er "egoist" fordi jeg vil være i hans fokus "hele tiden" og alltid være inkudert.. men jeg ser ikke på det som egoistisk..

Jeg har VÅR baby i magen.. JEG må ta hensyn. Vi er to om dette... er det egoistisk å kreve noe lite tilbake???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

haha.. glemte å være anonym, men det får bare være ;)

Skrevet

Åh, jeg blir så irritert når disse gutta ikke klarer å ta hensyn!!!

Det høres ut som at kjæresten din egentlig er en utrolig flott fyr. Han er nok bare, i likhet med min, litt for dårlig til å huske at gravide kvinner er litt high maintenance. Dersom du er usikker med tanke på kroppen din, humøret ditt osv, er det faktisk hans oppgave å forsikre deg om at han er akkurat like glad i deg som før!

Når det er sagt, ville ikke jeg tolerert sånne bilder på facebooken til kjæresten min. Jeg vet at han har mange jentevenner, og noen av dem er x-er av ham. Dette er imidlertid forhold jeg synes er helt ok, og hvis jeg synes noen av dem går over grensa, må de "jenke" seg litt, noe som er helt greit for ham. Et viktig argument for meg ang bilder på facebook osv, er at selv om du og han kanskje vet at de ikke betyr noe; hva vil alle andre tro? På et så lite sted som der jeg bor, ville rykter om brudd og utroskap herjet på et blunk. Av respekt for forholdet deres synes jeg derfor at han bør slette bildene han har av henne som gir et skeivt inntrykk av forholdet deres, og be henne om å gjøre det samme.

Når det gjelder at han plutselig har endret væremåte overfor deg, synes jeg det er litt mystisk. Snille menn som har gjort noe galt, oppfører seg sjelden sånn som du beskriver, så sånn sett ville jeg ikke fryktet noe. Men, som jeg skrev i begynnelsen; kanskje han har glemt at han ikke kan være like "frekk" mot deg, som før? Kanskje er han litt lei også, det skjer jo i de beste forhold. Et viktig poeng er uansett å be ham instendig om å snakke ut om dette med deg. Forklar ham at dette tærer på selvtilliten din, og at dette absolutt ikke vil gjøre noen ting bedre. Dere må få klarnet luften, og da må han være ærlig.

Ble litt langt dette, men håper du fikk litt ut av det i allefall.

Lykke til!

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Ok, jeg hadde IKKE blitt glad for at han har det bilde på facebook nei.... Synes rett og slett at det er usmakelig!

Kan høres ut som om han har fått litt panikk for at det er en liten på vei. At hans måte å avreagere er å ta den litt ut i forhold til festing med gutta.

Når det er sagt så synes jeg heller ikke det er for mye forlangt at han tilbringer en kveld sammen med deg hvor dere kan kose dere og nyte livet sammen. Husk at snart blir det ikke like enkelt å være "bare" kjærester. Det kommer tross alt en liten etterhvert som vil kreve sin del av oppmerksomhet :-)

Hva med å prøve å la han smake litt av sin egen medisin? Prøv å ikke "mas" på han om oppmerksomhet. Ta deg en dag hvor du reiser til frisøren, kjøper deg noen nye klær og skjemmer bort deg selv. Etterpå kan du være med dine venner, evt invitere de hjem til dere og kose deg sammen med de. Kanskje han får opp øynene da?

Jeg skjønner når jeg leser slike innlegg at jeg har en helt super mann. Når jeg leser slike innlegg høyt for han blir han oppgitt på disse mannfolkene.... Han gir meg all den oppmerksomheten jeg måtte ønske og viser at det ikke finnes andre i hele verden som betyr mer for han. Synes det er så synd at ikke alle andre damer der ute får oppleve det samme :-(

Ønsker deg lykke til og håper han får opp øynene snart!!!!!

KLÆM

Skrevet

Takk jenter!

Det er ikke gøy det her.. skjønner ingenting av hva som skjer og tror ikke det bare er hormonene mine som løper løpsk her... selv om det garantert forverrer situasjonen for meg..

Han har nok panikk periode.. Måtte faktisk ut igjen nå i stad etter jeg skrev forige innlegg.. skulle lufte hunden, men endte med at han skulle kjøre en tur gjennom byen i tillegg.. hvorfor det?,... gadd ikke spør. da hadde vel bare det også vært feil i kveld..skulle vel gå gjennom byen med lille hunden da. se på livet og på alt som "forsvinner for han".. for det er det det virker som han tror at skjer... At han har fått øynene opp for at nå er det alvor.. ingen flere spennende nye jentefristelser, ikke mye fest osv. (selv om han aldri har vært noen festtype før...)...

Det er jeg som sitter her med magen og som kjenner vårt "felles prosjekt" der inne begynner å røre seg.. samtidig som den lille vokser seg sterk og klar for å komme ut til oss.. jeg som må ta hensynet.. han kan være "fri og frank" og "feste og glemme"... jeg sitter alene med dette ruge-ansvaret...

Kjenner jeg er innmari lei meg og fortvilt, var ikke sånn det skulle bli.. håper det går fort over..

Skrevet

uff... blir så trist å lei meg av å lese sånne innlegg!! :\

skulle bare ønske at disse mannfolka kunne føle hvordan vi damer har det når vi går gravide!!

håper virkelig at alt ordner seg til slutt.

klem fra Trine

Skrevet

Ugh, får nesten vondt i magen av å lese innlegget ditt. Slik følte jeg det ofte i første svangerskap. Min mann er heller ikke av dem som fyker på byen til alle tider, men han gjorde et par ting under mitt første svangerskap som jeg slett ikke likte. (I kategorien litt-for-nær-jentevenn, sms og mail-greier)

Sa klart ifra før denne graviditeten at det ikke ble noen baby hvis det skulle være likt denne gangen. Har krevd maksimalt hensyn fra dag en, og det forstår han og klager ikke. (Det tør han sikkert ikke heller, haha. Jeg ville revet av ham ørene!)

Dessverre tror jeg du er i en ganske så vanlig situasjon. Kan ikke annet enn å sende deg en trøsteklem.

Snakk med mannen din igjen, mer kan du vel egentlig ikke gjøre. Det er pyton å føle seg alene i graviditeten.

Skrevet

Takk jenter!!!!

Nå har han vært halvannen time "ute og luftet hunden" som om!!!!!

Skulle bare ønske jeg kunne løpe av meg all frustrasjonen... det jeg har lyst nå, men hjelper vel ikke stort..... *sukk* har så lyst å ha en kosekjæreste sånn jeg bruker å ha!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Æsj, føler virkelig med deg.. Gå og legg deg hvis du klarer. Bare sov det bort og ta en skikkelig prat med ham i morgen. Kjempekjipt å sitte der og bare vente på at han skal komme hjem. Huffhuffhuff, men ha tro på at det går over!

Skrevet

Ville bare sende deg en klem jeg!

Håper virkelig at han snart kommer hjem til deg... Jeg hadde absolutt ikke likt om det hadde vært samboeren min det var snakk om!

Lykke til =) Det order seg! :)

***KLEM***

Skrevet

Føler virkelig med deg!! Tror nok din er god på bunn, men forhåpentligvis er nok bare vettet hans på påskeferie enda:)

Har en fyr som har vært slik hele tiden... vet igrunn ikke hvorfor vi har holdt sammen, men han trygler og ber hver gang jeg går fra han.. og jeg tror på han hver gang, men nå har d gått 3 år med samma opplegget.

Han fester HVER helg da.. og skriver og flørter med jenter hele tiden, men sier d bare er "kompis" kødding eller hva han kaller det...

Da jeg ble gravid (noe som ikke var planlagt) trodde jeg ting kom til å endre seg (for ørtende gang), har bare kommet til uke 14, men er nå på samma viset enda! Så er vel ikke mye håp der:( Enda han har masa fra dag 1 om at vi måtte få unge... og når jeg da blir gravid, fortsetter han på fylla som vanlig og kaller meg masekjerring hele tiden, fordi jeg føler jeg trenger han mere, trenger mere hjelp hjemme osv... han roter jo som en sau som aldri rydder etter seg i tillegg!! Kan ikke si NOE uten at han blir sur og irritert!

Men men, er i grunn vant med det... men merker det tærer mere på meg nå enn før jeg ble gravid.. blir lettere såret og fortvila, lei meg og gråter mye. Men er vel disse hormonene:p

Håper alt ordner seg for dere, vet det er tungt nå, men du kan jo prøve å prate me han... på min funker ikke det, det har jeg prøvd i 3år, men kanskje du har bedre lykke:)

Lykke til... stoor klem :)

Skrevet

hei HI

veldig synd at ting er sann, jeg håper det ordner seg får dere snart, ikke noe gøy og gå rundt og føle seg alene. Og jeg vet hvordan det er, hadde det sann med xen i forrige svangerskap!

nå har jeg derimot en samboer som viser masse hensyn, til tross får at han er syk, trår han til litt ekstra hver eneste dag, og det er en kjempe god hjelp.. han tar ofte på magen osv, noe xen aldri gjorde om jeg ikke ba han om det, så jeg har ikke noe og klage på nå.. hender jo selvfølgelig jeg blir irritert på han også, når han kanskje slenger noen kommentarer, men det ordner seg;jeg er jo litt mer sår om dagen, hehe!

men som du sier, dere har vært sammen lenge, og da burde dette gå an og ordne opp i! forlang en skikkelig prat, fortell hvordan du føler det! la tårer og snør komme om det må til, så kanskje han forstår at du ikke gjør dette får og være vrang, mase, osv, men fordi det faktisk plager deg, og at du faktisk trenger at han tar del i dette, for det er ikke ditt ansvar alene!

skjønner deg kjempe godt med de bildene, du kan jo evt sende henne et brev på facebook og spørre om hun kan slette de, at du ikke liker at hun er så nære din sambo! jeg vet ikke, den kan slå begge veier, så du må se an situasjonen!

masse lykke til iallfall!

Skrevet

Uffda.. høres ikke bra ut.. Er en ganske så tålmodig sjel selv, som godtar ganske mye og stiller lite krav. Men jeg hadde ikke likt det med facebook, at det hadde ligget mange bilder ute med kjæresten min og en annen jente.. iallefall ikke når de virker så flørtete.. Du får ta en prat med han.. evt vise han det som er blitt skrevet her inne.. så kanskje han kommer på andre tanker.. Husk menn er ganske enkle sjeler, og legger ikke så mye i ting som det vi jenter gjør.. så er ikke sikkert at han helt skjønner hvorfor du blir så såret av dette..

Håper iallefall at det ordner seg for dere, og at du får tilbake kosekjæresten din:) *en aller så liten trøsteklem*

Skrevet

Noen mannfolk får en sånn fase når dama er gravid at han må frese fra seg plutselig med masse fest osv..sånn var min ex også da jeg gikk gravid med min 1. og jeg har hørt andre venninner hatt det på samme måten.

Men han avviste meg ikke da..så den oppførselen var jo litt merkelig da.

hadde min samboer vært på fest med venner..og jeg har da sett han hadde fått ei ny jentevenn og hun hadde bildet av de to på profien hadde jeg klikket i vinkel!! Hvorfor skulle hun hatt min samboer på sitt profilbilde hadde jet tnkt da..og jeg hadde iallefall fått han til å be henne skifte ut det bildet iallefall..

Har han vært utro siden han plutselig forsndret seg sånn over natta? Jeg hadde iallefall tenkt den tanken..ikke for å skremme deg..men var en merkelig oppførsel..

Skrevet

Ka f... e d me enkelte mannfolk!Jeg hadde blitt MEGA lei meg og skikkelig forbanna. Dette er respektløs ovenfor deg!!!!Ikke for å fyre deg opp her, he,he, men hadde reagert til de grader selv. Han mener nok ingenting med det, men uansett....blir for dårlig!

Skrevet

Jeg er nok den dama som hadde sendt den kjærringa et par visdomsord og bedt henne fjerne bilde av seg selv og mannen din. Fortalt akkurat hvordan det ligger ann med baby og mann. Det er tross alt hennes profil og mannen din har ikke en dritt å gjøre der. Hvis ikke det hjelper så ville jeg nok ryddet litt opp i hodet på mannen som faktisk lar dette skje.

Du skal ikke måtte unnskylde deg fordi du føler at det som skjer så åpenlyst er vanlig med mannfolk som skal ha baby.

Skrevet

Håper du er typen som kan gjøre mye stas på deg selv, føl deg flott og gjør deg "kosbar". La han bli litt sjalu på deg, ikke at du skal finne deg en annen. Men la han se at det krever innsats og oppmerksomhet for å ha deg, fortjene deg.

Lykke til.

Skrevet

kjenner jeg blir fortvilt på dine vegne..men hva om du forsøker å snu situasjonen?mange menn må få ting opp i ansiktet for å forstå hva vi mener..så om du klarer å snu det til hvordan han ville reagert på dette om det var en annen man som hadde lagt ut et profilbilde på sin side hvor han har deg på fanget å kysser deg på kinnet.For han hadde neppe likt det noe særlig godt selv!Og kansje han får opp øynene for hva han har,om han skjønner at han faktisk kan miste det?Tror nemlig at de kan glemme av og til at vi ikke er sammen med de for at vi må det,men for at vi vil det..Håper det ordner seg for deg:)jeg vet så godt hvordan du føler det...

Skrevet

Send denne dama en melding og si at dersom hun har tenkt aa bli veeeeldig god kompis med din mann, saann at de kan vaere utroooolig gode kompiser og gjoere masse morsomme ting sammen, som baaaaaare er rent vennskap og iiiiiiiikke noe mer altsaa - saa er tidspunktet en smule kloenete, fordi du er dama hans, elsker han, er gravid og venter barnet DERES og du kan komme til aa finne paa de utroligste ting dersom du blir litt mistenksom, "gravidsjalu" (joda, det er er noe som heter det!) og forbannet. Saa til hennes eget beste, saa anbefaler du at hun utsetter dette behovet for aa bli en kompis med din mann til etter foedselen, hvor hun faktisk kan gjoere litt nytte for seg, som vaere barnevakt saa dere faar hatt dere litt (sex), skifte bleier og vaske litt hos dere, evt lage litt middag saa du faar hentet deg litt inn og kan vaere litt ekstra sjarmerende overfor mannen din (ja, for det er nemlig slik at barselsvkvinner noen ganger ikke klarer aa vaere helt seg selv og supersjarmerende for mannen sin, saa supert om hun kan traa til der, ja - for hun er jo en god venn av han og vil han vel alt det beste??? Ogsaa et godt samliv med sin kjaere, eller...?)

Saa tusen takk for at hun "ser" mannen din, naar du er litt gravid og sliten og kanskje ikke faar gjort det like mye (ja, for hun vet sikkert godt at det er menn sin jobb aa "se" gravide kvinner, ikke omvendt??), men kan hun vennligst utsette dette nye supervennskapet til etter foedselen, saann at du ogsaa faar litt glede av det?

PS, vedlegger et deilig bilde av mannen min og meg selv, fra turen vaar til Bali (ja, jeg er hun lekre i bikini og med blomst i haaret jeg, akk....det var litt av en tur du!) og han er vesenet under den hatten som kysser meg paa magen (beklager at ikke ansiktet hans synes, men har var saa busy...)

Hilsen meg.

Skrevet

Ååå, jeg kjenner at jeg hadde blitt gysterisk rasende. Jeg hadde også en periode (før jeg fikk skikkelig gravidmage) der jeg følte meg stygg og var rimelig sjalu (selv om jeg ikke hadde noen som helst grunn til å være det) det er ikke noe koselig! Dette at han på død og liv skal ut å feste hele tiden syntes jeg faktisk er ganske respektløs ovenfor deg! Min samboer har til dags dato enda ikke vært på fest uten meg etter at VI ble gravid...

Kanskje skulle du gjøre deg litt kostbar (hvis du klarer)...

Lykke til, tenker på deg:)

-Klem-

Skrevet

jeg er enig med alle her inne - jeg hadde blitt så utrolig skuffet, sint og lei meg. Jeg har egentlig alltid vært suupersjalu, og jeg skjønner at min forlovede blir lei av det. Men det siste halve året har det bare gitt seg helt - og det er en så ufattelig deilig følelse å kunne stole på han 100%. Sist ble jeg helt shaky bare han skulle noe med jobben, for noen måneder siden var han en hel helg borte med jobben, men festing og sosiale aktiviteter, og jeg følte faktisk INGEN panikk, ingen sjalusi. Men, hadde mannen min holdt på slik som din gjør, hadde jeg også blitt litt mistenkelig. Og det her med facebook og de bildene er jo helt uhørt!!

Det er absolutt IKKE egoistisk av deg å kreve noe tilbake! Som du sier så er dere to om dette. Du må snakke med han, si hva du føler, prøv det uten å virke sjalu. Forhåpentligvis er han bare inne i en liten panikkfase fordi han skal bli pappa!

Ta det opp på en konstruktiv måte og si hva du mener. Hvis han ikke gir seg og fortsetter sånn frem til fødselen (og etter..), så kanskje han ikke er verdt det?

Lykke til, tenker på deg! :)

Skrevet

Hvordan går det med deg miobell?? Håper du har fått prata litt med sambon og at dere kanskje har fått klara opp i ting. Jeg tror nok mitt beste forslag til deg er å sette deg ned og prøve å prate rolig med ham om hvordan dette føles for deg. Forklar at du har sett bildene på facebook og at du ble ganske såret! Det kan nok være en god idé å prøve å snu på flisa, som det ble foreslått over her. Hva ville han følt om det var du som hadde oppført deg sånn/fått sånne bilder av deg lagt ut på facebook. Syns ikke det er så mye vits i å sende noen melding til denne dama på facebook, husk at alt du skriver til henne kan hun sende videre til din sambo og "bruke mot deg". Ville heller skrevet på wallen hans og sagt at du elsker ham masse og gleder deg til babyen deres kommer (hvis det er offisielt da). Da får du markert "territoriet" ditt uten at du henvender deg direkte til henne!

Nei, som sagt. Håper det går bedre med deg/dere! Skjønner godt at du blir lei deg og sender en goood trøsteklem!

Skrevet

Jeg ville IKKE ha kontaktet den andre dama i noe tilfelle. Det er utrolig teit- uansett om du skriver sukkersøte og liksom-uskyldige meldinger. Hun er tross alt ikke sammen med deg, og for alt hun vet så kjenner hun ikke til at du eksisterer engang. Det er typen din du må ta fatt.

Ikke for å få ting til å virke verre enn de er, men jeg ville også ha mistenkt utroskap her. En tidligere type av meg oppførte seg akkurat som du beskriver i innlegget ditt da han var utro. Jeg tror han konstant hadde dårlig samvittighet og derfor prøvde han å få det til å virke som om jeg var en bitch og starta krangler hele tida. Jeg sier ikke at han ER det, men det virker litt sånn. Jeg håper virkelig jeg tar feil, for det fortjener du absolutt ikke.

Stor klem fra

Skrevet

Hei ! vil bare gi deg en klem. Håper ting ordner seg, og at han tar til fornuften.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...