Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har lært at: -Babyer som får lufte stumpen i senga til mamma og pappa TISSER. resultat - overmadrassen må renses. -Når man skal skifte drittbleie må man ta av hele strømpebuksen, og ikke bare trekke den ned på knærne. Babyer kan plutselig få det for seg at de skal tråkke ned i bleia med en gang den er av. Resultat, bæsj over alt. -Ubrukte bleier fungerer ypperlig som leke -Babyer syns aviser smaker godt. -Babyer som er mett, lager prompelyd med munnen mens den er full av grøt -Aldri løft en baby for fort opp. resultat - gulp over hele sofaen og dataen. Sånn, det var dagens lærdommer for småbarnsmor. Så, hva har du lært som du kan advare oss eller belære oss om?
SkravleFruen Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Dersom mini løper rett i dorullholderen som henger på veggen, så hjelper det bedre å kjefte på dorullholderen enn å trøste mini! Det resulterte i latter, istedetfor gråt! Så heretter får jeg kjefte på hver og en ting mini løper på.. haha, om det så er naboens hund eller sofakanten ;-)
solemio Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har lært at bestilt valuta kommer to ganger hvis man ikke passer på (jobber i valutaavdeling i en bank på første uka, så litt uerfaren enda) Lærte at hvis jeg lager alt om til en konkurranse, hører 5-åringen etter (nå ser vi hvem som blir først ferdige av deg som skal kle på deg og jeg som skal dekke frokostbordet) Ellers må jeg begynne å bli gammel og kunne mye. Dine ting visste jeg allerede, rebel.....
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Haha=) den skal jeg huske=)
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Solemio : jeg lurer på om det er obligatorisk opplæring, dette jeg har gjennomgått i dag. At det finnes en universell lov rundt dette med babyer og tiss og bæsj liksom. Det som kan gå galt går galt... Jeg er litt betenkt til alt det andre jeg skal lære i løpet av min karriere som mamma. Håper det ikke er altfor skummelt.
solemio Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Hehehe, man får seg noen overraskelser... Jeg husker spesielt trikset med kjøleskaplåsen i perioden lillebror sto opp grytidlig, fant primboksen og prikka fullt alle møbler med det. Kult. Pass også på Zalo-flaska hvis du har boblebad.
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Haha=) det skal jeg huske på du, mye man må være forsiktig med. Skal snart begynne prosjekt barnesikring - voksne meg skal krype rundt og oppleve verden fra en babys synspunkt - og alt som kan skape problemer skal flyttes en meter høyere=)
Gjest dagdrømmer Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Ha ha Femina, lærte en annen vri jeg, måtte blåse på stakkars dørkarmen som også slo seg:) Har også lært at tran faktisk er veldig godt, at fluor hjelper når det er vondt å børste håret (noen vil kalle det en løgn, jeg kaller det placeboeffekt) og at rosa plagg alltid passer;)
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Ha ikke lært så mye ang små... For jeg ha først vært på skolen - så på jobb... Men jeg ha lært at man ikke må la bilen stå en hel dag med parklys - da er resultatet en bil med flatt batteri.. ) Viste det vell i teorien, men ha lært det i praksis idag..
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har lært at de rosa støvlene er fortreffelige, men kun halve tiden, helst skal man ha på gummistøvler inne, noen som er for store. Dekan man nemlig ta av og spå selv. IKKE rør støvler uansett om de er av eller på, det blir ramaskrik og helt feil uansett...
Blue Lady Skrevet 28. mars 2008 #11 Skrevet 28. mars 2008 *Har lært at babyer på 7 mnd faktisk kan prøve å klatre opp trappen, og at det ender med at de ikke klarer det. *At babyer på 7 mnd ikke alltid klarer å spise små små agurkbiter, de kan ende opp med å kaste opp på kafe. *At mystisk feber på kvelden og natten resulterer i to digre fortenner i munnen på liten baby
Mamman til Mari Skrevet 28. mars 2008 #12 Skrevet 28. mars 2008 At det er stygt å si fader... (Huff, jeg banner svært svært sjelden foran ungene, men i dag kom et fader, og da fikk jeg passet påskrevet av sønnen på 4,5 år).
Den drygaste Skrevet 28. mars 2008 #13 Skrevet 28. mars 2008 jeg har lært at badebleie som erstatning for vanlige bleier når manplutselig går tom er ikke lurt. jeg satt med henne på fanget og der ble je søkk gjennomvåt.. veeeeldig gjennomtenkt!
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #15 Skrevet 28. mars 2008 *noterer det med badebleie for fremtidige optimistiske kommentarer som "vi har jo alltids badebleiene liggende"*
SkravleFruen Skrevet 28. mars 2008 #16 Skrevet 28. mars 2008 Har også lært (ikke i dag - men i påska) at det ikke er lurt å la min 18 år gamle bror passe mini i mer enn en time: Han har da begynt tidlig engelskundervisning, og lært mini å si: OOOHH! Truck!!! (bare at da uttaler TR som F!) Litt morsomt først.. men ikke bra... ;-)
kanutteogkruttet Skrevet 28. mars 2008 #17 Skrevet 28. mars 2008 Har lært en ting idag jeg også: Desto høyere jeg sier au, etter å ha slått meg, desto høyere og mer ondskapsfull latter får barna. * dårlig Gjordt å le når Mammaen får vondt * Skamme seg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå