Gjest Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Aner ikkje kva eg skal gjere. Er blitt innkalt til jobbintervju, 2 stk, men eg ga avkall på det eine. Virker som ein spennandes jobb (har ingen praksis innenfor den eine feltet som jobben innebærer). Problemet er at det er på ein annen kant av landet til der eg bur no og resten av familien min. + at tulla mi da må begynne å pendle ei veke i mnd til faren sin frå hausten av (blir 2 i april). Eg føler kanskje ho blir for liten. Men samtidig så frister tanken på å flytte østover igjen, og akkurat der jobben er (har budd der eit par år tidligere). Klarer absolutt ikkje å bestemme meg. Kva hadde dere gjort i eit sånt tilfelle (trur dere)?
Manhattan skyline Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 I utgangspunktet ville jeg tenkt på hva jeg selv ville. Hvis kun DU fikk velge, uten å ta hensyn til verken barn eller barnefar, hva ville du gjort? Hvis du da har skikkelig lyst å flytte, ville jeg begynte og sett på konsekvenser. Hvor bor faren - der du bor nå? Ville hun måtte pendle hele landet en uke i mnd? Det vil bli litt styr, men jeg ser ikke på det som umulig. Og det går jo uansett an å prøve, ingenting er irreversibelt. Hvis man ser at det ikke går, at jenta di blir stressa etc, så går det an å gjøre det om! Jeg kjenner meg veldig igjen i deg, for jeg har litt samme tankene sjøl. Nå tenker jeg bare å flytte halvannen time unna, men vi har han 50/50, så da kommer de problemene i tillegg. Men jeg er for å ikke glemme seg selv oppi alt dette selv om man er blitt mor. Jeg føler ofte jeg har lagt "hele" meg på hold i tre år nå på grunn av det valget jeg tok, og det har jeg avfunnet meg med. Men jeg har fremdeles ønsker, ambisjoner, og vilje til å utvikle MEG. Så jeg tror jeg sier - hvis du kommer til å angre på det hvis du ikke gjør det, så gjør alt du kan for å få det til... Lykke til, jeg vet du trenger det :-)
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Tusen takk for eit veldig flott svar Manhattan skyline!! Var ein som også sa til meg før i dag at eg måtte gjere det som ville gjere meg glad og som gjorde at eg fekk utvikle meg, er ingen som seier at man ikkje kan flytte heim igjen om det ikkje fungerer å bu der aleine sammen med eit barn. Så eg har ihvertfall fått bestilt flybilletten så eg får reist på intervjuet. Hadde nok angret om eg ikkje hadde reist, for da hadde eg aldri fått vite om eg hadde fått jobben. For barnefaren går det greitt at eg flytter. Vil jo bli ein times flytur unna. Eg vurderer å foreslå at han har ho 1 veke 5 kvar veke, ihvertfall fram til ho er passert 3 år. Så får vi vurdere 3 kvar veke etter det. Er tross alt barnet som går først. Så da er den avgjerelsen tatt! Men gjorde kjempe godt å lese det du skreiv!
Manhattan skyline Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Godt å høre!! Håper jeg blir like tøff som deg når det gjelder.. Go riwer! :-) - og lykke til på intervjuet...
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Takk skal du ha!! Og håper det ordner seg for deg også til slutt, at du får gjort det du ønsker, og at det vil fungere både for barnet, deg og barnefaren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå