Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Mannen min er katolsk mens jeg er kristen. Han vil gjerne at datteren vår døpes i hans hjemland. Vet noen om det er mulig å melde henne inn i den norske kirke etter dåpen der? Jeg ønsker nemlig at hun skal være medlem i den norske kirke. Evt. er det mulig å ha dåp i begge land? Blir takkmennlig for svar!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 I teorien kan man vel ikke være både protestant og katolikk..??.. Du får ta en tlf til ditt lokale prestekontor.
amunot Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Man kan iallefall ikke døpe barnet to ganger. Eller, hvis dere ikke sier noe, så vet de det jo ikke, men utifra teologien til både den katolske og den protestantiske kirken, så gjør man ikke det. Den norske kirke anerkjenner dåp foretatt i f.eks en katolsk kirke. Men jeg er ikke sikker på hvordan det er å melde barnet inn i DnK. Hvis jeg var deg, ville jeg bare snakket med presten der jeg bodde. Det enkleste er nok å ta kontakt med kirkekontoret der du bor, og spørre dem. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå