Gå til innhold

Base eller ikke base?

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg er sånn i tvil om vi skal bruke penger på å kjøpe en base til babysetet. Det koster jo tross alt ganske mye. Er det verdt pengene?

Noen som har erfaringer å komme med, gjerne begge veier!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke så mye erfaring ennå, men prøvde å montere vårt nyinnkjøpte Maxi-Cosi sete her om dagen og plundret en del... Får jo sikkert teken på det etterhvert, men vi bestemte oss for å kjøpe base :-) Da er man jo også helt sikker på at man får montert setet riktig hver gang...

Skrevet

Hei!

Jeg vil anbefale deg når du kjøper barnesete og teste forskjellige modeller i bilen din. Det er forskjellig fra bil til bil og modell til modell hva som passer best. noen seter heller mere enn andre. Vi har stor bil og det passet ikke å bruke base i de setene vi hadde.

Vi har klart oss helt fint uten base, ut og inn av bilen er bare en treningsak. Etter noen runder sov hun like godt når vi tok henne ut av bilen i sete. Og sette henne inni. Men jeg måtte gjøre det noen ganger før det ble en rutine og man fant sin måte å gjøre det på.

Så jeg ser ingen grunn til å bruke base, bruke så mye penger på det. Det er ikke så lenge de kan bruke sete heller. Det er mye annet dere trenger også, jeg kan love deg det er nok å bruke pengene på.

Skrevet

vi har kjøpt med base. Det er jo så enkelt og greit.. bære å klikken den av og på når man skal inn og ut av bilen, i steden for å bruke mye tid på det beltet som skal over og under og rundt osv:) Men det er jo akkurat like sikkert både med og uten base da.. Men kanskje mest praktisk med:)

Skrevet

Jeg kjøpte just ny bilstol og fikk beskjed om at jeg ikke trengte base igrun, men det var enklere og ta setet inn og ut av bilen og thats it..

Og ikke tar det lang tid og feste setebeltet heller, så vi har ikke tenkt og bruke penger på base når det kun er snakk om noen ekstra minutter og sette inn og ut stolen av bilen..

For som ei over her sa det er like sikkert med og uten base, det sa dem når jeg kjøpte bilstolen også...

Skrevet

Jeg hadde egentlig tenkt å ha uten base, men vi kjøpte et og fant ut at selen var for kort, så vi kommer nok til å kjøpe et med base istedet! Men som nevnt over: prøv det ut i bilen først!

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

det har jeg faktisk ikke tenkt på at selen kan være for kort. Vi har jo alt kjøpt sete da.... Får sjekke det i morgen tror jeg!

Skrevet

vi hadde base sist og har kjøpt stol med base igjen nå. syntes det er mye lettere med base. da slipper man jo også å ta av og på selen hver gang barnet skal ut og inn av setet. ikke at det tar lang tidå feste, men er så mye greiere med en base.

Skrevet

Vi venter nr tre, og har bare topunkts sele i miden bak. Er bare baser som kan festes i topunkts sele, så jeg håper å få plass til en mellom de to andre setene. Ellers tror jeg ikke jeg hadde brydd meg så mye om base...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...