Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Hvor mye er det vanlig å legge på seg etter uke 20, fram til 26? Synes jeg har en veldig bratt kurve, ikke at jeg bekymrer meg for selve vekta, men kan det være at jeg har mye vann i kroppen?? Synes ikke det kommer like mye ut som jeg heller inn.... Men har ikke veldig konsentrert urin heller.... Hvordan er det med dere? Har gått opp ca 6 kg tilsammen på disse ukene (la på meg noen før dette også) 2 kg bare sist uke. Mitt spørsmål: Er jeg helt normal, eller er jeg i ferd med å få mye vann i kroppen? Spiser godt, særlig i påsken kanskje, men ikke super usundt. På jobb sier de at jeg ser litt mer lubben/gravid ut enn før påske. Skal jeg avvente eller bør jeg gå til legen. Er livredd for svangerskapsforgiftning.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Dersom du har spist mye og ikke bevegd deg så mye så er det ikke så rart. Du merker fort om det er mye vann i kroppen. Da dovner lemmene bort bla....
blir gal Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Hei:-)har ikke no svar på dette.men,har det sånn selv.gikk opp 2-3 kg til uke 20.så plutselig økte det masse på.på en mnd nå har jeg gått opp 5 kg.syns dette er litt for mye.rart syns jeg.spiser godteri jeg også.men,ikke veldig mye.men,veit liksom ikke om det er normalt??
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Svangerskaps forgiftning er det ikke alt for tidlig for det:( Sikekrt bare kost deg litt ekstra:) Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 jeg gikk opp 2-2,5 kg fra uke 18, og tre uker sener sitter jeg med +5kg :-S MEN jeg har kuttet ut alt snop, og er ganske aktiv, så jeg får bare godta at det er sånn det "skal" være. Før påske kunne både jeg og sambo se at det var kommet en liten kul, men nå står magen ut, så selv folk i butikken kan se det.... Har desverre nok å gå på :-(
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 Tror ikke at du skal være så redd for svangerskapsforgiftning,du kan få det fra du er halvveis,men de sier jo drastiks vektoppgang og når du sier at du har spist litt bedre i påsken,kan jo dette ha en natrulig årsak. Du bør vel også merke at du har masse vann i kroppen. Andre ting som hodeverk er også normalt at en kanskje blir ekstremt kvalm (hvis du da ikke har vært det igjenom hele svangerskapet) smerter i øvre del av magen. Alikevell vil jeg råde deg til å prate med en lege,hvis du virkelig uroer deg for dette,det er ikke godt å gå rundt å engste seg. Lykke til videre
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #7 Skrevet 29. mars 2008 HI her: Joda jeg har spist godt i påsken, men jeg har også gått skiturer på ca 2 mil hver dag og vært mye i aktivitet. Trener jevnlig. Det er snakk om 5 dager påske, kan da ikke være normalt å gå opp 2 kg på 5 dager? Eller? Kjenner kanskje ikke noe særlig i fingrene at jeg er hoven, men kjenner det på bena. Hadde litt åreknuter fra før, kjenner at det "sprenger" litt i bena.... Og har klaget over vondt øverst i magen til sambo for e par dager siden. Men det er mye bedre nå.... Skal ta en tur til legen på mandag tror jeg, ta blodtrykk og levere urinprøve. Så slipper jeg uroe meg mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå