Gå til innhold

Babycomp, ladycomp eller pearly - noen med erfaringer?...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver her også jeg....

Noen som har erfaringer med noen av disse typene? Vurderer sterkt å kjøpe et av disse produktene for å benytte det som prevensjon, men vil gjerne høre noen med erfaring fra de først - de koster jo en del...

Kan man stole på dette, står jo at det skal være 99% sikkert.

Synes det høres veldig ok ut, da jeg ikke vet hvilken annen type prevensjon jeg kunne tenke meg.

Med kobberspiralen holdt jeg på å blø meg ihjel ved hver menstruasjon. Med ceracette blødde jeg hele tiden, så derfor gidder jeg heller ikke prøve hormonspiral, og kondom fjerner jo lysta ved bare å tenke på det!...

Fordelen med disse apparatene, er jo at man utsetter ikke kroppen for noen medikamenter i det hele tatt!

Lurer på å bestille fra USA for det blir jo mye rimeligere ettersom kursen er såpass bra nå.

Men som sagt, vil gjerne høre deres erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte Babycomp som prevensjon i nesten ett år etter at jeg fikk førstemann - og etter det som planlegger til nr to, som satt på første forsøk;o)

Veldig fornøyd - men det tok litt tid før den ble "kjent" med syklusen min og lyste grønt, bare så du er obs på det - men ellers veldig fornøyd! Desverre måtte jeg selge den og ty til hormonspiral da jeg er sinnsykt plaget med mense-og el-smerter...var nesten ikke til å holde ut uten hormonprevensjon...

Skrevet

Høres helt genialt ut for meg i alle fall. Og ettersom jeg ikke har lagt vekk planen på nummer tre helt enda - selv om mannen min har det.. - er det jo enda et bruksområde jeg kan benytte den til....

Skrevet

Jeg har også vurdert d - d virker jo helt fantastisk med hormonfri prevensjon (hvilke annen hormonfri prev finnes?)

Det som har hindret meg i å kjøpe en slik enda er at jeg har lest på nettet VELDIG mange som ble gravid selv om den lille maskinen sa at det var safe...

så ikke vet jeg.....

Flere med erfaring?

Skrevet

Jeg har brukt Ladycomp siden slutten av 2003. Er veldig fornøyd. Brukte den også i forbindelse med planlagt graviditet. Tok meg 3 forsøk før jeg ble gravid, og det var min første graviditet. Anbefaler den på det sterkeste. Jeg kjøpte den her i Norge. I tillegg har jeg en gang sendt den inn slik at jeg har fått utskrift over datene som er lagret på den. Veldig god service.

Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt meg en pearly selv. Håper jeg kommer til å synes det er en grei løsning, siden den er relativt dyr. Nå er det bare to mnd siden jeg fødte, og mensen har ikke kommet tilbake. Så strengt tatt er det ikke noe poeng å bruke den enda.. Jeg ønsker for all del ikke å bli gravid i løpet av dette året, så nå i denne perioden hvor syklusen er ustabil, synes jeg dette er et herk.

Men gleder meg til syklusene mine blir stabile! Forresten, det du skriver om kondom.. vi er forberedt på å bruke kondom/pessar på usikre dager, da det gjerne er de dagene man har mest lyst på sex. Leser at en del synes det blir litt vel mange røde dager. Bare en liten tanke :)

Skrevet

Jeg brukte ladycomp i ett år som prevensjon før jeg ville bli gravid. Ingen uhell, men vi var forsiktige da.. du får mange røde dager i begynnelsen, siden maskinen ikke kjenner deg, så du må selv ta risikoen om du ikke klarer å være tålmodig. Etter 6 mnd kjenner den deg ut og inn...

Nydelig å ikke gå på noen prevensjon...

Jeg skal forøvrig prøøøøøve kobberspiral, men frykter de bivirkningene du beskriver... litt redd for å bli gravid fort igjen siden det gikk på under 3 min forrige gang...Planlagt da!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...