hormonia&alienimagen <3 Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Det er det som ikke er kynnere og som er værre en det man kanskje kan ta som rier.... Er første gangs selv,så har lurt ofte på det her og.Men ifølge føden "Merker du garantert" når ting er i gang eller ikke så vi får bare kjefte gørra av dem om vi er av de som ikke merker noe..... =0P
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2008 veit dere sier. " du skjønner det når det kommer" men har ikke hatt kynnere så ikke sammenligne med det..
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2008 jaja vi får bare lure til ungen er ute:)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har ikke hatt noen kynnere, så kan ikke si hva en ri kjennes ut som, men mamma ga meg et godt råd, og det var at DU vet når du er i gang, du kjenner det på kroppen, og instinktet ditt forteller deg nok når det er rier og du er gang. Du kan føle at nå skjer det
Smånetta 14.mai Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Magen blir stienhard og trekker seg sammen. Denne øvelsen kjenner du i musklene dine. Det er slik kynnere oppleves. Samtidig får du smerter av varierende grad fra person til person som sitter enten i ryggen, nederst i magen eller begge steder, ofte går det nedover beina også. Du kan gange menssmerter med to, kanskje. De kommer etterhvert regelmessig og når de virkelig begynner er du ikke tvil. Med mindre du er en av de meget få som ikke kjenner det i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 He he, husker da de kom sånn forsiktig og jeg tenkte: Ja, men dette var jo ikke så ille.... 12 timer senere skjønte jeg hva rier var ja!!!!! Svarte '*/&%&%())#"!!§/(?=) det va'kke godt nei!!!! For å si det rett ut så er det helt forferdelig vondt, men jeg kommer glatt til å gjøre det igjen for det er så definitivt verdt det!!! Jeg hadde ingen drømmefødsel, men hva gjør vel det når man blir så inn i .... belønnet med verdens mest fantastiske gave... Hilsen en som ikke er en glad - kristen selv om jeg kunne høres ut som det til slutt
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. mars 2008 ikke fått mensenmurring. men det strekker som faen i hele høyreside, nederst og bakover på ryggen. som hele sia skal fly avsted. begynner bli litt surrete i hue.. argg..vondt detta
april08baby Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Når jeg fødte sist gang ble fødselen satt i gang. Jeg lå og verket hele natta, lurte på om det var rier, men når riene satte i gang for fullt neste morgen var jeg ikke i tvil. Klarer ikke å beskrive riene.. men de er ganske altomfattende.. Min mor har født 5 ganger og hun har sagt at når fødselen først begynner vet du det og trenger ikke lure.
Mamma05&08 Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 er jo akkurat det da... må bare slenge meg på di andre her... lurte også fælt på om jeg kom til å "skjønne" at fødselen var igang... og det gjorde jeg!!! hehe... var ikke tvil, for det gjør VONDT!!!
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #11 Skrevet 29. mars 2008 Hei! Er andregangs, og lurte mye på dette med førstemann. Men det er helt sant: Du merker når det er i gang. Jeg hadde ingen forvarsler eller noe særlig med kynnere eller vondter før fødselen plutselig var i gang. Jeg våknet kl 3 en natt, med sammentrekninger i magen, svake, men jeg skjønte med en gang hva det var! Helt rart, men stol på kroppen din. Den er ganske god på å fortelle deg hva som skjer ) Til å begynne med kjentes det ut som mensmurringer - og det hadde jeg jo ikke hatt på 9 mnd, hehe. Så kom det i "tak" rundt magen, bygde seg opp som et "lokk" rundt hele magen liksom, og så gikk det gradvis over. Kom regelmessig fra første tak, 10 min i mellom.
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #12 Skrevet 29. mars 2008 Jeg var også førstegangs og tvilte på dette med at "du skjønner når det er rier". Hos meg startet det som mageknip smerter,etterhvert ble de tettere og vondere,jeg hadde ingen forvarsel men jeg ble sjekket for modning samme dag som den satte i gang og jeg hadde 2 cm åpning,ble strippet i tillegg. Jeg krøket meg sammen av smerte,så jeg skjønte fort at det var noe på gang. Som flere sier så er det dritvondt men verdt det. Man henter også frem ukjent styrke og mot til å komme gjennom riene. Lurer dere på smkertestillende så anbefaler jeg epidural.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå