Gå til innhold

Jeg falt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og slo meg så j... i halebeinet. Fikk noen ekle kynnere etterpå, men kjenner ingenting spesielt nå.Venter tvillinger og er ca 20 uker på vei. Trenger jeg å ringe føden/jordmor, det ser jo ut til at alt gikk greit....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ein i tvil er det like greit å ta kontakt. Heller ein kontakt for mykje enn ein for lite.

Skrevet

Jeg anbefaler alle som faller å slår seg i rumpe, halebein, rygg eller mage til ringe føden. Er bedre å få sjekket at alt er bra. Jeg falt i februar og de på føden sa at de vil sjekke det så ikke morkaka løsner. Det går sikkert bra med babyene dine men det er bedre å sjekke det en gang for mye.

Skrevet

Har også vært inne på føden til sjekk etter at jeg gikk på halebeinet på isen.

Gikk fint,bare et digert blåmerke og bekken som låste seg i noen dager etterpå, men de ville sjekke.

Skrevet

Tror det skal gå greit...men er du usikker, er det bare å ringe jordmor/føden/legen. Det er ingen som vil at du skal gå å engste deg unødvendig.

Men du falt ikke på magen? Jeg trynet skikkelig da jeg var 24 uker på vei(forrige svangerskap) på magen. Var på Kreta, og skulle fra leiligheten ned for å kjøpe brød til frokost. Så hadde vaskedamene spylt flisene på områden, så jeg trynet skikkelig. Jeg ble helt hysterisk, men visste jo ikke om noe lege i nærheten. Gikk opp i leiligheten og la meg på sofaen....og så kjente jeg masse spark som beroliget meg veldig. Alt gikk så fint så, og da jeg kom hjem sa legen min at babyene ligger veldig godt beskyttet i magen.

Skrevet

Hei!

sist svangerskap falt jeg ned kjellertrappen, falt på ryggen. Ringte føden og der ble det sagt at alle som faller bør ta kontakt med føden og evt avtale en ekstra kontroll. Gjør det du, for det kan hende morkaken løsner ved fall, selv om dette er skjelden. Hvis du har begynt å kjenne tegn til liv regelmessig, kan du prøve det. Drikk kald saft f.eks legg deg ned og dytt forsiktig i magen. Da vekker du den lille og du vil kjenne noen spark. Er disse svakere enn normalt eller du ikke klarer å vekke den lille ville jeg ringt i alle fall.

Det var derfor jeg gjorde det, jeg spiste tre saftis og ingen reaskjon. Var inne til kontroll og der var alt ok, hun sov bare kjempe godt og ville ikke vekkes noe særlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...