Gjest Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Pappan min døde for 3,5år siden.Grusomt var det.Viste jo at det gikk den veien,men alt rundt ble så uverdig.Sambo hans laga så mye bråk og helvete at sykepleierne skjerma oss på et rom...Midt i dette satt jeg med et halmstrå.Jeg skulle bære pappas kjæreste eiendel.Et smykke kjøpt da han jobba på svalbard.Dette var min trøst i alt som skjedde.Men så viste det seg at hun søren meg hadde stjælt det.Tok alt fra han dagen før han døde..Hadde ingenting da han forlot oss. Hun viste alt om dette smykket.For han sa alltid at det var mitt. I dag dere,i dag kom smykket i posten ;o) Trodde aldri jeg skulle få se det igjen.Men en snill datter der borte hadde funnet en del som var gjemt,og sendt det hit.Tårene mine rant da jeg åpna pakken og fikk se pappas ting.Det lukter pappa...Helt uvirkelig å lukte pappa 3,5år etter. Så nå skal jeg kjøpe kjede,og bære isbjørnen all min tid,slik han gjorde.Etter mine dager skal det gå i arv. En fin avslutning på en fin dag.Vært på shopping med eldstehurp.Lenge siden kontakten har vært så fin ja =o) jaja,snipp snapp....... Nå kommer vel alt til å bli bedre,håper jeg.
dritgrei hei hei! Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Så deilig å oppleve sånne uventede lettelser... åååå det unner jeg deg!! Shopping med eldstehurp hørtes kosleig ut det også! Jeg blir glad jeg av smil og rørte tårer fra den kanten!
Reveenka Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Å, det var flott - jeg er sikker på at det må være et tegn på at ting nå skal gå bedre! Slike små ting etter en du er glad i betyr så utrolig mye, det gir en litt trøst, syns jeg. Jeg syns det var utrolig flott av den snille datteren å sende det; hun har nok visst at dette ville bety mye for deg. c",)
Natteravnen* Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Du skal sjå at ting blir likar framover! Kan vere et godt tegn dette! Klem fra vest. c",)
Sara Rompompei Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Nei, nå kjenner jeg jammen meg at jeg får lyst til å gråte litt jeg også. Tenk at smykket kommer dit det skal. Sånt er flott! Så godt at datteren fant det og visste hvor det hører hjemme. Du skal se at denne lille isbjørnen gir deg den styrken du trenger for å få til det du vil. Jeg fikk jammen meg et sånt smykke her om dagen jeg også. Jeg fikk min tippoldemors giftering i bursdagspresang. Denne ringen har gått i arv til eldste datter gjennom generasjonene. Tenk, den må være minst 150 år gammel.... Og alle har brukt ringen.... Mamma hadde nå gjort den om til et halssmykke. Den har fått en perle i midten. Riktig vakkert var det. Nå er det min tur til å bære den ) Og jammen gav det ikke meg litt styrke også. Styrke fra forfedrene mine til å slutte å rote bort livet mitt... Vet du hurpe-mor, jeg VET at nå blir alt så mye bedre ) Klem klem
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 Ja.nå må ting bli bedre =) Vell,datteren fortalte at hennes mor hadde gjemt en del som vi skulle ha hos henne.Dette fant hun nå.Vi er arvingene hans,men den skrulla han bodde med nekter oss noe.Lensmann og resten av fjompekompani der nede kunne ikke hjelpe oss!?! Tror vi må være di eneste som ikke får offentlig hjelp til å hente ut arv,som jo staten sier vi skal ha... Derfor er dette smykket mer værdt for meg enn noe anna.Fra jeg var 3 år har pappa sagt det skulle jeg ha.Nå får jeg endelig bære han med meg hele tia.Syns det ble lettere å se på bildet av han å =) Prøvde å få kjøpt et slik,men di finnes ikke mer. Her skal dette smykket gå i arv til den minste i familien.Jeg var minst,og min minste skal få det etter meg. Åh,så godt å endelig ha det!! Hvis jeg tørr bruke det da.For tenk om jeg mister det??
Gummelillan Skrevet 29. mars 2008 #7 Skrevet 29. mars 2008 Kanskje smykket rett og slett symboliserer starten på en ny og god tid? Du fikk det i går og i dag tar eldstejenta minsteklompen med seg på tur. Jeg blir litt sånn småkreligiøs av sånt jeg ;-) Uansett; Ha en strålende fin dag Hurpa og bær smykket med verdighet ;-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 29. mars 2008 #8 Skrevet 29. mars 2008 Åååå............for en utrolig hyggelig opplevelse!!!!! Kan levende forestille meg hvor mye dette betyr for deg:-) Godt datteren var fornuftig og gjorde det eneste riktige!!! Kan tenke meg det blir godt å bære det med seg bestandig!!!!
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #9 Skrevet 29. mars 2008 Det betyr alt.For hun greide å spolere pappas siste ønske om hvilested,så da er dette smykket det som var han nærmest. Helt rart å vite at nå,nå er endelig smykke der det skulle =) Må bare bety starten på noe nytt det.
Sara Rompompei Skrevet 29. mars 2008 #10 Skrevet 29. mars 2008 Klart det betyr starten på noe nytt og flott ) Og du, ikke vær redd for å bruke det Det var en mening med at du skulle få det akkurat nå. Og det var ikke for at det skulle ligge i en mørk smykke-skuff på stas. Tenker nok at pappa-smykket har lyst til å være med deg overalt jeg )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå