Gå til innhold

Barnehageplass i Vestby kommune

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått svar i Vestby Kommune ennå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle ha søkt plass til mine, for vi har akkurat kjøpt hus i Vestby (men for sent for hovedopptaket, så jeg kan nok ikke svare deg...). Men lurte på om du vet hvordan barnehagedekningen i kommunen er? Lurer på om det i hele tatt er en sjanse for at vi kan få plass...

Skrevet

I år er det mye vanskligere enn i fjor. Det er visstnok 325 søkere til 285 plasser, i tillegg så regnes småbarna under 3 år for 2 plasser. Her i kommunen er det slik at nesten alle barnehagene har 1-6 års avdelinger, så deler de opp i grupper internt.

Jeg hører så mye rart om barnehageopptaket, men jeg vet at det var endel flere søkere i Vestby Nord tidligere i år, og at vi kunne fått plass til vår 1 år gamle datter i Hvitsten eller Garder, men disse barnehagene ligger jo litt usentralt til. De tar opp de eldste barna først, og selvfølgelig alle de andre kriteriene før oss vanlige dødlige får plass. Leste i Vestby Avis at i verste fall vil 100 barn stå uten plass til høsten

Hvor har dere kjøpt hus?

Skrevet

Uff da, det hørtes ikke bra ut :(

Vi har kjøpt i Son. Nydelig sted, og vi gleder oss til å flytte! Barna er 4 og 2.5 (dvs blir 3 i år), så da teller de vel i alle fall bare en plass hver? Men litt optimistisk å håpe på to plasser (i samme barnehage) da, skjønner jeg... Vi er også "vanlige dødelige", så ingen snarvei i køen her :)

Jeg blir ferdig med utdannelsen min til våren, men må nesten vente med å søke jobb til jeg jeg vet at barna har et godt sted å være på dagen.

Lykke til til deg i alle fall! Håper barnet ditt får den plassen dere ønsker mest!

Skrevet

Her bor vi også :-) Flyttet hit i fjor fra Oslo vi, kjempefint sted. Tror absolutt at du skal være optimist, siden de eldre kommer foran de yngre, så plass får dere sikkert til begge 2 da,

Vi har storesøster i en barnehage her, så vi håper litt på å få plass i samme barnehage, det er jo en viss søskenprioritet her. Vi skal få svar før 1 April og jeg blir snart helt koko av å vente.

Heldigvis har vi ordnet oss bra med barnepass til lillesøster nå, men det hadde vært veldig fint om de kunne få være i samme barnehage.

Skrevet

Så fint å høre at dere trives! Er litt spent nemlig :) Vi flytter også fra Oslo, og trives egentlig veldig bra her, men vil at barna skal vokse opp i en gate og ikke en etasje. Og Son virker veldig idyllisk!

Vi har ikke søkt plass ennå (kjøpte for et par uker siden, så vi kom ikke med i hovedopptaket, skal søke til uka), så da tror jeg neppe vi får plass i første omgang...

Gleder oss til å få hus og hage til sommeren :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...