Gå til innhold

Litt mere amming...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk så mange gode svar på den forrige (ang avvennig på natten). Til alle dere som natt ammet til babyen var 8 måneder og mer. Hadde ikke helsesøster noe å si om det? Mener å ha hørt noen rykter om at enkelte helsesøstre mener man "ødelegger" barna ved å natt amme for lenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hører mer på meg selv og barnet enn på helsesøster i sånne sammenhenger. Det tror jeg nok hun merker, og hun har ikke sagt noe om det til meg...

Skrevet

Min helsesøster har heller aldri sagt noe om det iallefall, har egentlig aldri vært noe tema egentlig.

Skrevet

Stol på ditt eget morsinstikt, og ikke la helsesøster fortelle deg hva som er bra eller ikke. Det eneste jeg kan komme på i forhold til nattamming, er at det ikke er bra for tennene når de kommer opp. Utover det, så syntes jeg du skal holde på så lenge du selv vil og ønsker det for barnet ditt.

Noen helsesøstre er gjerne litt pådrivere i forhold til dette med søvn og mindre behov for natteamming. Jeg gav min helsesøster klar beskjed om at jeg sluttet å amme når jeg følte det var riktig, og mer var det ikek å si om den saken :)

Skrevet

Neida, du kan ikke "ødelegge" barn ved å nattamme lenge. Det jeg har lært er at de ikke har behov for nattmat etter at de er ca seks måneder, men min erfaring var at vår sønn trengte det lenger (stor gutt). Så jeg holdt på til han var nærmere ett år. Jeg kunne sikkert nattavvent før, men sånn ble det.

Det er både slitsomt og litt kos, så dette er mest opp til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...