Gå til innhold

Haukeland...kk/storken!

Anbefalte innlegg

Skrevet

andre som har født der? fornøyd med jordmor? nå var det min tur å starte et innlegg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

var på føden og barsel på haukeland. jeg var fornøyd:)

Skrevet

Jeg var på barsel og jeg var ikke fornøyd:(

Skrevet

Jeg fødte på storken, kjempefornøyd med jordmora der (egentlig jordmødre, var der i 12 timer). Etter det så var jeg på barsel i 5 dager, fikk en stor rift og måtte ligge litt på sykehus. Der var det varierende, avhengig av hvem som var på jobb, det er ikke alle man klikker med. Men sånn generelt sett, så var det ganske bra, jeg klarte da å holde ut de 5 dagene, stortsett så er man ikke der i mer en 3 dager da!

Lykke til :)

Skrevet

Ja, jeg har født 2 stk på Haukeland. En på Føden og en på Storken. Veldig fornøyd med Storken!

Skrevet

Jeg fødte på Storken, veldig fornøyd med jordmoren som tok imot mini :-)

Skrevet

jeg har født der selv...bare lurte hva dere syns:) jeg elsket jordmoren min,hun var en engel! er ikke alle jeg har snakket med som har vært så heldig...kanskje noen av oss har hatt samme jordmor...hmmmm..hehe

Skrevet

Ja, hadde en hyggelig jordmor + en student nå sist. Tror ikke vi bør legge ut navn på folk her inne uansett :-)

Skrevet

Begynte på storken, men ble overflyttet til føden pga litt komplikasjoner!

Sånn jevnt over syntes jeg nok det hadde vært bedre å være på storken - jordmødrene er de samme - de går på begge avdelingene, men føden var absolutt ett greit sted å være det også.

Var litt verre med barsel! USJ, for ett sted! Tror jeg knapt så noe til jordmødrene/sykepleierne der! Ringte i snoren en gang, fordi mini sluttet å puste og ble helt blå.. måtte løpe ut i gangen for å få tak i folk, og de satt og småpreiket å hygget seg inne på vaktrommet! Kunne reist hjem mange dager før, fik ikke noe hjelp.. enda formen min gjorde at jeg nærmest var sengeliggende :(

Håper på en grei fødsel, og sykehotellet etterpå neste gang!

Skrevet

Var på føden og barsel med nr en - (ks) ikke fornøyd!

Var på føden og så vidt innom barsel med nr to - veldig fornøyd! En HELT annen opplevelse denne gangen - møtte noen nydelige mennesker av noen jordmødre og leger:o)

Skrevet

jeg begynte også på storken men ble overflyttet...likte storken best. kanskje fordi jeg var så kort tid på føden...hehe

Skrevet

jeg var på føden. var ikke fornøyd med hun som var når lucas kom ut. men hadde en veldig snill en på natten. men et godt råd til alle som skal føde. ikke vær redd for å gi bekjed hvis dere vil ha en ny jordmor. jeg angrer på at jeg ikke gjorde det, og sitter igjen med en dum følelse av fødselen!!

Skrevet

Begynte på storken og hadde 2 jordmødre( eldre damer) der som jeg absolutt ikke var fornøyd med. Ble flyttet til føden når riene begynte å avta for å få drypp.Der fikk jeg en kjempe flink jordmor( nyutdannet).

Lå på barsel litt over et døgn og følte meg ikke helt vel der, fikk inntrykk av at de syntes jeg var masete( fikk ikke til ammingen) Ble så overført til hotellet og der klarte jeg slappe bedre av og fikk til ammingen,men så jo ikke noe til jordmødrene der før vi ble skrevet ut.

Skrevet

Jeg har født på Storken to ganger, og er kjempefornøyd! Jordmor som tok imot førstemann var super. Med andremann fødte jeg med en gang vi kom inn døren der, så det ble jo ikke helt den store fødselsopplevelsen sånn sett. Men jeg lå på familierom der etterpå og har bare positivt å si om dem.

Det eneste negative derfra var jordmor som pr telefon sa at jeg måtte bli hjemme fordi jeg nok ikke hadde noe åpning enda, og at de ikke kom til å legge meg inn. Heldigvis dro jeg likevel og fødte som sagt med en gang jeg kom dit. Men det samme kunne nok hvilken som helst annen jordmor rådet til pr telefon...ikke så lett å vite. Men hun var utrolig bestemt, og er den eneste der som jeg har hatt litt problemer med. Ellers synes jeg resten av jordmødrene der er engler! :D

Skrevet

Første gang fødte jeg på Storken.

Veldig misfornøyd med fødselsopplevelsen og oppfølgingen/informeringen under selve fødselen, men derimot veldig fornøyd med oppholdet etterpå.

Andre gang fødte jeg på Føden, og da var det helt motsatt. Hadde en fin fødselsopplevelse og en super jordmor, men hatet oppholdet.

Skrevet

Fødte på Storken og er veldig fornøyd!

Skrevet

jeg har født 2 ganger på føden, og har stort sett vært fornøyd. Syns jeg ble liggende veldig mye aleine (pappaen var der da..) etter at babyen var født siste gangen, uten noe som helst info. JM bare forsvant liksom... Jenta mi ble ikke veid før nesten 4 timer etter fødsel blant annet...

Har vært på barsel en gang, og barselloftet en gang, og har vært sånn passelig fornøyd begge gangene... På barsel var jeg irritert pga ammepress, og på barselloftet var det en jordmor som stresset meg, og som ga meg inntrykk av at det var noe skikkelig galt med jenta mi - noe det ikke var!!

Gjest Rebel + soggy bottom baby
Skrevet

Fødte på føden. Har ikke noe formening om jordmoren egentlig, var bare inne i en halvtime før jenta var ute.

Ble flyttet til barsel (ville egentlig på hotellet men fikk ikke lov pga dysmatur baby) og der var det blandede følelser. Jeg hadde veldig lyst til å ha sambo der mest mulig, men de ga meg "dårlig samvittighet" selv om vi satt i tv-stua hele tiden, eller var på rommet når det ikke var andre der. Slet også veldig med ammingen, og følte at jeg maste. Var et hespetre av en barnepleier som jobbet noen nattevakter når jeg var der - likte ikke henne i det hele tatt. MEN så var det en helt fantastisk barnepleier som reddet oppholdet. Hun hjalp til med alt jeg lurte på, tok seg tid til å prate og var utrolig grei. Ikke noe mas og stress fra henne ihvertfall!

Det verste som skjedde var når jeg ble trillet til rommet 2 timer etter fødsel. Sambo ble sendt hjem, de slo lyset av og jeg fikk beskjed om å sove... Har aldri følt meg så ensom før...

Skrevet

Fødte på storken og var veldig fornøyd med jordmødrene der!:D absolutt og anbefale! Var etterpå på hotellet! og de var kjempe flinke og tok godt vare på oss!:) var virkelig fornøyd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...