ehtaner84 Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 jeg har en 3 mnd gammel baby. har ammet hele tiden, men nå begynner ting å skje. vet ikke helt hva som er galt. når jeg ammer drar hun hodet bort, griner litt og suger igjen. flere ganger etter hverandre. jeg har prøvd og bytte pupp, jeg presser på puppen så det kommer mer, sjekket om det kommer masse ut, og det gjør det. jeg er 100 % sikker på at jeg har nok melk, og jeg slanker meg ikke. spiser mellom alle hennes måltider. jeg raper henne jevnlig i måltidet. så lurer fælt på hvorfor hun gjør dette. er det noen der ute som har opplevd/ opplever det samme. hun er en stoooor jente, legger på seg masse (er nå 6550g og 64cm lang), men bæsjer ikke så ofte lenger. tidligere var det 1-3 ganger om dagen, nå bæsjer hun annenhver dag.
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Kan hun ha fått trøske/sopp på tungen? Har hun et hvitt belegg på tungen?
Lilletrille med to jenter Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Hadde og samme problemet med tulla i perioder. Fant egentlig aldri ut hvorfor, men det gikk over og kom i perioder.. Tenkte litt om det kunne være økedøgn? Var veldig slitsomt da det stod på og jeg ikke fant ut hvorfor, ikke var det luft, var nok melk, ikke var hun utilpass ellers..
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Vi hadde det helt likt en periode, men det gikk over:) Mini la også fint på seg. Men etter dette så har mini bæsjet med en ukes mellomrom:S Kunne vært foruten en uke gammel bæsj som kommer i 200 km/t uteover heeele sengen! Så pass på! Håper det bare er en sånn periode da. Visst hun bruker smukk kan du gi smukken litt når hun skyver seg bort, og prøve igjen etter en liten pause:)
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Ikke godt å si, men begge mine har hatt sånne perioder der de har tullet med puppen. Kan hun være for sulten/ for mett? Har du forsøkt å amme henne liggende i sengen? Det funket ofte her hvis de var litt umulige ;-)
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Det med bæsjen er vanlig. De bæsjer ikke like ofte når de blir litt større.
ehtaner84 Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. mars 2008 ikke noe hvitt belegg på tungen. pleier å susse henne litt på hode, kose litt, så tar hun puppen igjen, et par sek.
AE❤️ Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Jenta mi hadde også en periode rundt den alderen der hvor hun plutselig ikke ville ammes noe særlig! Jeg var kjempestresset og var på Hs og alt mulig. Jeg hadde også nok melk. Var sånn i ett par uker,også plutselig gikk det over. Og jeg ammer enda, på morgen og kveld (nå er hun 9 mnd) Jeg gjorde ikke noe spesielt med det egentlig, bare tilbydde som vanlig,kanskje litt oftere.. men presset henne ikke på det.. Blir hun sulten nok så spiser hun nok.. Men er klart at du må følge med på det da.. Spiser hun veldig lite og ikke vil ha noe må du jo vurdere mme.. Jeg ble som sakt veldig stresset og vurderte å gi mme med en gang, men jeg er kjempeglad nå for at jeg ventet og så det ann:) Hvis ikke hadde jeg jo "ødelagt" hele ammingen. Sitter du når du ammer? Kan jo evt prøve og legge deg ned? Bytte litt ammestilling:) Prøv også og legg merke til om det er at hun ikke vil, eller om hun ikke får det til, da kan du jo evt prøve og hjelpe henne litt,legge henne bedre til osv.. Vi fant ut når snuppa var 4 mnd at hun hadde låsning mellom skulderbladene pga tangforløsning. fysio/manuell terapeut mente at det kunne være derfor hun hadde hatt litt problemer med og spise fordi hun hadde/lå vondt! Lyke til! Blir det for vanskelig så kontakt helsestasjonen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå