Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Hvilke stilling er den vanlig å føde i foruten om ryggleie? Hvilke stilling er best ift å ikke revne så mye??
polarn & pyrene Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Jeg vet ikke hva som er vanlig, alt er jo individuelt hva man liker og vill selv. Jeg lå på rygg første gangen og det vil jeg ikke igjen, denne gangne vill jeg gjerne sitte på huk ved sengen eller ligge litt på magen over en sacko sekk. Men vi får se når det setter i gang hva jeg orker og vil da.
Mamma05&08 Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Jeg lå også på rygg sist.. revnet ikke.. ikke ett skrubbsår engang.. men kommer til å prøve å være mer "mobil" denne gangen. Men som sagt over her, får se når det hele står på
grand danois Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 jeg også lå på ryggen sist,men denne gangen har jeg faktisk tenkt på å sitte på huk eller noe. på en sann fødekrakk. d virker så mye bedre. men vi får se:)
mangofandango Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 Jeg spurte jordmoren min om hvilken fødestilling som var best uten å revne. Hun sa det verste var å stå opp, og trodde det beste var å stå på kne foroverbøyd (sikkert over en sakkosekk e.l). Jeg husker bare fra min fødsel så kunne jeg ikke tenke meg å ligge på noen sakkosekk.... Det er vel lurt å tenke litt på fødestillinger man kunne tenke seg, men være klar over at man kanskje ikke orker tanken på det når man er i fødsel.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #7 Skrevet 29. mars 2008 sideleie er veldig fint å prøve.Men man vet jo ikke om det er noe før man har prøvd i situasjonen.Alt blir så annerledes når man står midt opp det
PlinkiPlonk Skrevet 29. mars 2008 #8 Skrevet 29. mars 2008 Jeg har født på rygg begge gangene, og revnet mye med førstemann og nesten ingenting med nr 2. Hadde planlagt sist å bruke fødekrakk, men sånn ble det ikke, gikk så fort. Så vi får se med nr 3, hvordan det blir. Det viktigste er og høre på JM når hun ber deg om å holde igjen, s vevet får tid til å tøyes. Vondt å holde igjen når man bare vil presse, men det er verd det:)
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #9 Skrevet 29. mars 2008 mener at det erfaringsmessig ik er anbefalt å føde på fødekrakk pga revninger. var det jeg fikk beskjed om iallefall.Jeg satt selv på fødekrakk, men flytta over på sengen og på rygg da barnet skulle ut. Blei bare et par pyntesting på meg.Fødekrakken er fin for at babyen får komme godt ned i bekkenet og får hjelp av tyngdekraften
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #10 Skrevet 29. mars 2008 følg kroppen og revning er vel ikkje så farlig? fikk noen sting med førstemann, da holdt mannen min meg på sengekanten. Andre gang sto jeg midt på golvet og da var det inegn sting. Trur barnepleieren likte denne stillingen dårlig, men jordmora sa jeg måtte gjøre som det passa for meg.
meg82 Skrevet 29. mars 2008 #11 Skrevet 29. mars 2008 Jeg fødte på magen over en saccosekk i senga. Grei fødesetilling, men lå litt vondt:-/ Revnet ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå