Nusse_83 Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 var på et kjøpesenter og observerte ei jente som hadde med seg barnevogna i rulletrappen.. Selvfølgelig er det noen vogner som man helt fint kan kjøre i trappen med, men dette var en stor bagvogn og babyen kan ikke ha vært mer en 2-3 mnd. Hun satte hjulene forran i det ene trinnet og de andre hjulene i neste trinn. På denne måten stod vogna med voldsomt hell nedover. Hadde jo vært livredd for at ungen skulle falle ut.Bare tenk når ungen begynner å bevege litt på seg, uff Pleier å kunne overse mye man ser folk gjøre, men etter å ha sett dette har jeg helt vondt inni meg. Det som gjore det enda værre var at rett ved siden av rullatrappen er heisen.. Overreagerer jeg, er dette normalt eller ???
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Gjør det på samme måte jeg..men med forhjulene i trappen også holder den den andre enden i lik høyde..hørtes skummelt ut det hun gjorde ja
Honningmelon Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Oi! Det hadde jeg aldri gjort. Tar aldri vogn i sånn rulletrapp. Det er vel heller ikke lov?
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Ikke spesielt smart... Hadde aldri gjort noe sånt, nei.
Tia med 2 ♀ Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Jeg syntes også at slikt ser guffent ut, er heisen i uorden eller det står kø tar jeg og mannen min (eller andre jeg er ute sammen med) rulletrapp. Men jeg tar alltid ungen ut å har ho på armen, klarer ikke å ha ho i vogna fordi jeg er redd man skal mist vogna eller annet. Syntes det er helt skummelt jeg.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Det hender jeg tar rulletrappa opp med sportstrilla. Da setter jeg forhjulene i trinnet og holder vogna opp slik at snuppa sitter som normalt. Men sjeldent jeg gjør det da. Nedover tør jeg ikke, da er det bare heis som gjelder :-)
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Jeg pleier aldri å legge særlig merke med om folk gjør noe forskjellig fra meg så lenge det ikke er farlig og syns ofte disse diskujonene her inne om det ene og det andre som man ser andre mødre gjør er helt idiotiske- men denne reagerte t.o.m jeg på! Ville jeg ALDRI gjort og dessuten så er det ikke lov. Står på rulletrappa det- klistremerke nederst der du går på..
SkravleFruen Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Tar som regel heisen, men innimellom bruker jeg rulletrappen! Hadde ikke reagert om andre hadde gjort det samme.. hvordan kan du vite at barnet var 2-3 mnd da? Mini lå i bagvogn til han var 7 mnd! (ikke at det spiller noen rolle da)
Nusse_83 Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 28. mars 2008 vel vi stod nokså nærme henne da hun gikk inn i trappen (ca 5m), vognen var veldig åpen, ungen lå uten dyne og jeg har en datter på snart åtte mnd selv, så jeg kan se litt forskjell på om ungen er nyfødt, 3mnd eller 6mnd.
Staark Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 Er ikke helt sikker på om jeg forstod hvordan vognen stod. Holdt hun vognen i vanlig høyde altså slik at bagen var rett? eller pekte bagen nedover? Det første er ganske vanlig har jeg inntrykk av,..det siste er vel sånn som "bare skjer", at man tenker litt feil og vips så står vognen feil eller noe? Har selv nesten opplevd det. Jeg tar rulletrappen med vognen, og min lille tulle er snart 3mnd, så det kunne like gjerne vært meg du så. (Bortsett fra at vesla ligger i pose,...) Jeg ser ikke problemet med å ta vognen opp/ned rulletrappen, så lenge man har kontroll på vognen og bagen,... Jeg eller sambo står feks alltid foran vognen, så triller den andre "ombord" rulletrappen. Om det finnes en heis like ved, burde man vel ta den, men så er det ikke alle som liker heiser (feks.heisskrekk) Det klistermerket på rulletrappen har jeg inntrykk av er klistret der for å være "føre var" i tillfelle noe skulle skje. (Vi blir jo likere amerikanerne og trenger advarsler for alt snart,...)
*Rutletutt* Skrevet 28. mars 2008 #11 Skrevet 28. mars 2008 Uff, hørtes skullet ut - kunne aldri falle meg inn å ta rulletrappen med vogn, nei...
Staark Skrevet 28. mars 2008 #12 Skrevet 28. mars 2008 Bør kanskje legge til at jeg har en bagvogn som ikke er spesielt tung eller stor,...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå