Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Skal starte innkjøp etter ordinær UL om 12 dager. Driver derfor og lager liste over nødvendig utstyr slik at vi kan fordele utgiftene over flere mnd. Kan noen hjelpe meg å sette sammen denne lista? Helst bare det mest basic, må prioritere det før jeg skeier ut med "luksusting" Må ha: - seng - stelleplass - vogn - bilstol - bleier Kjekt å ha: - vugge - reiseseng
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 * Smokk (i tilfelle) * Morsmelkerstatning(om ammingen går galt) * Kremer * Kleder(body,sokker,dress osv) * Madrass+sengesett(dyne,pute,dynetrekk) * Bryst-pumpe(nødvendig) * Ammepute(ved nødvendighet) * Amme - bh * Vaskeservietter * Sikring i bil/hus Mye man trenger.
Gaara Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Egentlig man trenger ikke så mye i begynnelsen. Litt koselig å ordne og få ting på plass, men sjelden at man trenger alt med en gang. Dette var noe vi brukte med den første: *Babykurv istedet for seng....lettere å få med den sovende baby overalt uten at den våkner. Dyne og sengesett og gjerne korthåret lammeull. (ikke bruk pute) *Stellematte *zinksalve, Olje, Baby bommulpinner og vaskekluter (vi bruker engangs) ...og vann (beste vaskemiddel som finnes) *hvis der har passe stor vask trenger dere ikke vaskebalje med en gang heller) *første par måneder fikk vi nesten ikke bruke noe annet en helsepledd, laken (sånn som de bruker på sykehus- mye rart man plukker opp derfra de første dagene) og bodyer (masse body) *bilstol 'Om du ammer, trenger du ikke noe mer av ting i huset heller. Brystpumpe kan vare bra, men kan også vare totalt bortkasta, varierer litt fra person til person. Flasker og oppbevarings kontainere til mat/melk er greit å ha. *Brystkrem, gode ammebh, varme ull innlegg er et MUST! *Ekstra baby pledd du kan ha rund omkring er fint.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2008 Var litt kjapp med å legge ut innlegget, det finnes visst en slik tråd på skravle med masse nyttige tips.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 Har laget en liste selv, men vet ikke om alt er like nødvendig da - Vogn - Regntrekk + mygg- solnett - Stellebag - Dyne til vogn + to dynetrekk, to laken og tisselaken - seng - madrass - tisselaken til seng - sånn sprinkelbeskytter - uro - to laken til seng + to dynetrekk + dyne - stellebord - badebalje (ofte er de i stellebordet da) - en pakke bleier - kluter til vask - tørkeservietter - badeolje - sinksalve - febertermometer + engangshylster - paracet for nyfødt (de på apoteket sa det var lurt å ha sånn i tilfelle) - klær - tre helsetepper - ammeinlegg i ull, tror to par holder - to ammebher - brystpumpe, i tilfelle jeg skal ut å det ikke er noe sted å amme, vil ikke amme offentlig - to-tre flasker - en-to smokker er nok fare for at jeg føyer til ting jeg egentlig kanskje ikke trenger, eller som jeg burde ha.. er førstegangs, så kunnskapen er ikke på topp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå