Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 ja..etter Ailo gaup..litt "samete" kanskje eller??
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Ja, det er jo uten tvil et ganske samisk navn, men jeg synes det er stilig! Jeg er fra finnmark og bor her, så for meg er det et helt naturlig navn.
2SmåTroll Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 hehe.. tenkte på hvitløksmajones med engang, men det staves vel litt anderledes..
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 jeg hi synes det er et skikkelig kult navn men er fra østlandet da...redd for at det kan bli litt mobbet her nede eller?
2SmåTroll Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 aioli er en hvitløksmajones som er kjempegod på krabber.. staves helt anderles og utales nok det og, men det var det første som datt ned i hodet på meg.. Har aldri hørt det navnet før jeg, men bor kanskje litt for langt sør.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 hmm ja si det? Ailo er et flott navn. om du ønsker det så synes jeg du skal gå for det.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Tenker på vaskepulver..og hvorfor gjør jeg det??? Har aldri hørt om det selv om jeg bor i nord-norge, og synes ikke det var noe særlig.
<Nina> Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Har vurdert Ailo sjølv som mellomnavn men blei nedstemt av gubben. :/ Syns det er kjempefint! Gjør ikkje noke at det er litt "samete"
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 Bor du i nord norge så har du aldri hørt om Ailo gaup?? Da foreslår jeg at du ser på senkveld etterpå=)
Smånetta 14.mai Skrevet 28. mars 2008 #12 Skrevet 28. mars 2008 Flott navn! Om folk mobber noen for navnet uansett hva det er, så er de jo bare litt akterutseilte og sneversynte. Flott at noen vil bruke samiske navn enten de er samer eller ikke. Det hører jo også til kulturarven vår. Sånn rent objektivt klinger navnet usedvanlig godt. Det er godt å si, liksom.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #13 Skrevet 28. mars 2008 Ja ikkesant! Enig..det klinger fint synes jeg også. Er du samisk smånetta?eller hvor er du fra?
Smånetta 14.mai Skrevet 28. mars 2008 #16 Skrevet 28. mars 2008 Hihi, nei, ikke samisk. Selv om jeg er liten... Jeg er bare norsklærer og veldig opptatt av lyder og språk. Litt nerd, kanskje. Jeg er fra Østfold/Aust-Agder og bor i Trøndelag, faktisk.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 28. mars 2008 #18 Skrevet 28. mars 2008 Ailo er fint. samisk. kjenner flere med navnet:) alle er samer:)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #19 Skrevet 28. mars 2008 "Fint hvis man bor i Finnmark;)" Utrolig latterlig å si!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #22 Skrevet 28. mars 2008 ja det er finsk-samisk ja..vet det da. Men SO?? de andre navnene jeg liker er jo enten hebraisk,albansk,fransk eller annet..... alle navn stammer jo fra et sted. Mitt navn er fransk,jeg har ingen franske aner eller snakker det.Typen min heter Kim og han er verken kineser eller japaner =) Nytt spørsmål..samme hvor det er fra: Ailo...fint eller ei?jeg liker det da men vil gjerne ha flere saklige synspunkter og vil gjerne vite hvor dere er fra som mener hva =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå