Gå til innhold

Hva hadde du tenkt??


Anbefalte innlegg

Skrevet

NYTT 20:18 28.03.2008

Var på kontroll på sykehuset idag,Er 34+5 med tvillinger. Tv1 har ligget i sete lenge og nå gjør tv2 det også. Gynekologen min på volvat har sagt til meg at det ikke blir vaginal fødsel hvis tv1 ligger isete. Spurte legen på sykehuset idag, og han sa at det ble vaginal fødsel...

Jeg fikk sjokk, hva hadde du tenkt hvis det var du som fikk denne beskjeden??

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tenkt NO WAY! Hadde nektet vaginal fødsel uansett om en eller to sat med rumpa først.

 

Nå er jeg veldig pysete, og vet at setefødsel ikke er det værste. Men jeg sleit virkelig med å få jr ut og han låg med hodet først men kikket i taket, og de skal jo helst ligge å se i gulvet. Så jeg har bestemt meg allerede for at jeg ALDRI skal gjennomgå en setefødsel.

 

Uansett sånn generelt så er det vel jm og gynekolog som har mest peiling på slike ting... Hva tenker du selv da?

Skrevet

At jeg ikke ville vært sikker..

Det er risiko. Søsteren min holdt på å miste barnet sitt i setefødsel, der ble det hastesnitt.

Her er det snakk om to stk som skal ut. Jeg ville vært sikrere om det ble ks...

Skrevet

Det kommer veldig an på om man er førstegangs eller ikke. Om jeg hadde fått den beskjeden så hadde det vært som tredjegangs og da tror jeg at jeg hadde ville prøvd vaginal først.

Hadde jeg vært førstegangs, så hadde jeg forlangt keisersnitt.

Skrevet

Jeg hadde garantert gnåla meg til ks! Uten tvil!

Skrevet

Aldri i livet om jeg føder vaginalt!!!! Det hadde jeg tenkt, og det tenkte jeg når jeg fikk vite at jeg hadde en i magen som lå i seteleie. (Heldigvis snudde hun seg dagen før keisersnittet). Syns det høres kjemperisikabelt ut når det er tvillinger....

 

Lykke til!

Skrevet

Jeg tenker NEEEEEEIIIIII. Hadde en grusom fødsel første gangen, lå 5-6 timer med 9,5 cm og lillemor ble tatt med vakuum. Da hodet var ute ble riene borte, og da hoppa den svære barnepleieren opp på magen min og kjørte kneet i magen min mens jordmora masserte magen som en gærning. Jeg trodde de skulle drepe meg, og det spurte jeg dem også om..... Ringte gynekologen min på volvat da jeg kom hjem , og hun synes det var rart. Hun sier at de som er gravide med en i magen ofte får tilbud om ks. Det er ikke sånn at jeg VIL ha ks, men jeg kjenner ikke at jeg vil føde to stk i sete. Det tar visst også nlengre tid med setefødsel

Skrevet

Huff ja skjønner deg kjempe godt.

Du har jo tydeligvis de på volvat på "din side" da, og du får lese litt og finne ut om fordeler og ulemper om begge sakene; keisersnitt vs seteleie, så finner du selv ut hva som er best for seg og dine to små.

Skrevet

Oi..... tror jeg ville spurt ut en del om keisersnitt altså.... to setefødsler....

nei takk...

og jeg har 3 enkle flott fødsler.....

 

Lykke til

Skrevet

tror jeg hadde krevd keisersnitt så lenge det er snakk om tvillinger. synes det hørtes skummelt ut jeg da

Skrevet

I de fleste fall når man venter tvillinger får man velge ks eller vaginal fødsel, de fleste fall når man har barn i seteleie får man valget.

 

Rart at du ikke har fått valget når begge disse tingene er gjeldene da.

 

Hadde jeg fått den beskjeden hadde jeg nok satt meg på bakbeina og blånektet.

Tror ikke jeg hadde tørt å ha vaginal fødsel hvis det ligger slikt ann.

Hadde forlangt å få snakke med en annen fødsels lege da ja.

Skrevet

Hadde forlangt KS...

Skrevet

hei:)

ei venninne av meg gikk med tvillinger der begge lå i sete leie, hun fikk et råd fra jordmor om å stryke seg på magen å si at de måtte snu seg. å 2-3 uker før fødselen hadde begge snudd seg!

verdt å prøve:)

 

personlig så tror jeg ikke jeg hadde turt å født i seteleie med "bare" et barn heller.. så skjønner frustrasjonen din:)

 

Skrevet

Hadde ikke turt det.Ofte mer komplikasjon med setefødsler og de tar lenger tid.Med 2 i magen hadde jeg ikke turt det,livredd for at noe skulle ha gått galt med en av de..!

Skrevet

Ville krevd KS ja...Tenk om noe skulle skje med ett av barna? Huff:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...