Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Må bare få ut lit frustrasjon jeg.. jeg har bekkenløsning..er delvis sjukmeldt..og har en mann som klaget på rotet her for litt siden..mente vi gjorde like lite husarbeid begge to.. Og mente vi måtte gjøre noe med det..jeg tok meg sammen og har nå ryddet hver dag..så det ser noen lunde ut..støvsuger flereganger i uken..rydder kjøkkenet hver dag vasket og lagt sammen masse klær..og jeg har igrunn blitt værre i bekkenet mitt.. Nå istad tok jeg ei rydde runde og støvsugde..og driver nå å lager kvedskos til oss og barna.. Må si jeg fikk bare lyst å gråte, men holdt igjenn.. Nå har jeg gjort mitt!! Og hva han har gjort da? meget lite!! Tar jeg det opp..så påstår han at jeg ikke ser hva han har gjort..og blir furten..en da jeg spurte hva han hadde gjort da? det skulle jeg gi f i.. Vabt med han er lat ang husarbeid..men han burde absolutt trådd til litt nå som jeg er gravid og sliter med bekkenløsning.. Snufs!! måtte bare syte litt for jeg føler bare fryktelig synd på meg selv nå Dere kommer sikkert til å si han er ikke noe å samle på og bla bla bla.. Men nå har jeg jo valgt å få unge ilag med han der da (han er ikke far til min tidligere barn) Men trudde ikke det skulle bli sånn Har det jo egentlig bra ilag..visst jeg skal se bort ifra dette og at han er litt dominerende ibland (men jeg er ikke underkua nei...sier hva jeg mener..men han har litt sterkere meninger enn meg da) Så er bare et klage syte innlegg uten noe hensikter egentlig..ville bare skrive det ned å få det ut!! Skulle jeg ha klaget til han nå..så har det bare blitt styr og suring osv..det gidder jeg ikke nå..bedre bare å spytte det ut her..så får de som vil lese det..
Gaara Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Pass på deg selv, den bekkenløsninga kommer til å bli verre! Om du forsetter sånn blir du sengeliggende til slutt.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Skjønne godt at du må få ut litt frustrasjon.. d trengs i blandt. Du får prøve å snakke til han ang husarbeid og korsen du har det. Sett dåkker ned ilag, å fortell han korsen d føles å være gravid, om frustrasjonen du føle.. Du burde kanskje ikke anklage han for å vær lat, men spør om han kanskje kan tenke sæ å hjelpe til mer. Fortell han om konsekvensan av at du slit dæ totalt ut.. evt korsen d blir vess du blir sengeligganes. Æ har sjøl en mann som e litt domineranes, å vess æ tar ting på en forsikti måte, e litt ydmyk å "hjelpeløs" så bruke han å bli utruli velvilli te å hjelpe te. D hjelpe iallefall ikke å rope & skrik te min mann om hjelp.. Stille tåra uten å si så mye får han te å gjør d meste æ vil Håpe ting ordne sæ førr dåkker..
Venter på bitteliten Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Hvis det er slik at dere ikke er helt enige i hvem som gjør hva, gjør mest og lignende, så kan du jo foreslå at dere lager ei husarbeidsliste. Det høres kanskje litt barnslig ut å sitte og telle hvem som gjør hva og når, men det viser veldig godt hvem som faktisk gjør hva oftest! Så får man svar på det spørsmålet en gang for alle! Det kan nemlig gi den enkelte en aha-opplevelse, for som regel går folk rundt i med den oppfattelsen at "jeg gjør mest" - selv om det kanskje ikke er slik. Kanskje gjør den andre parten vel så mye - det er bare ikke like synlig... Det kan jo hende samboeren din fremdeles nekter å gjøre husarbeid (selv om lista skulle vise svart på hvitt at han bør skjerpe seg), men det vil i så fall ikke være mulig for han å argumentere med at han gjør like mye som deg. Og gir han blaffen så er det i alle fall synlig for omgivelsene hvor lite han bidrar. Det kan vel neppe føles godt å legge all husarbeids-byrden på sin gravide samboer...
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Hva med å slepe ham med til lege/fysioterapi og få dem til å forklare ham hvor viktig det er å ikke ta i for mye når man har bekkenløsning? Det er jo faktisk en grunn til at du er sykemeldt, og kanskje de har litt mere autoritet til å forslå for ham at kanskje han kan ta all denne støvsuginga. Det er jo faktisk slitsomt! Kjente det i ryggen selv jeg, etter å ha tatt hele huset... Lykke til, håper han blir litt mer forståelsesfull snart! Det fortjener du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå