Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Fått plass!! Jippi for det =) Men er fra 1 august og har permisjon til 1 november , dvs 3 mnd å betale uten at snuppsi skal være der... Kan man spørre om å vente med plassen eller MÅ man betale fra 1 august uansett???
Snupi27 Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 du må nok betale fra 1 august.. ellers er det andre som får plassen.. =)
Nobba Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Hvis du bor i Oslo har du nok et større problem.. da må nemlig plassen tas i bruk innen 15. september. Dvs. møter ikke barnet opp mister en plassen.. Sjekk hvordan reglene er i din kommune!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Ok takk for svar.. Men kan man ha veeeeeldig lang tilvenning da??? Sånn to-tre timer dagen kanskje?
Snupi27 Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 er du sikker på at den mister plassen..? jeg jobber nemlig i barnehage i oslo kommune og aldri hør tom det før..? om de betaler kan de vel ikke ta plassen..? du kan godt ha lang tilvenning om du vil. barnet kan gå i bhg når du selv vil. noen timer om dagen eller annenhver dag om du vil det.. =) men hadde jeg vært deg hadde jeg kjørt noen dager sammenhengende i starten, (det beste for barnet ) =)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Det normale er at man må betale for plassen, ja. Du kan jo spørre barnehagen, men hos oss er det sånn at hvis du ikke vil ha den fra 1. august sier du i praksis fra deg plassen og barnehagen tar inn et annet barn som vil betale for plassen fra 1. august. Barnehagen taper masse penger på å ikke fylle opp plassen i hele barnehageåret, så det er det nok få barnehager som vil gjøre. Og, så lenge det er barn i kø vil de alltid finne andre som er interessert i å betale for hele året (uansett om de skal begynne allerede da eller ikke.)
Nobba Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Ja, snakka med barnehagekonsulenten i bydelen jeg bor i. Han sa at vi ikke kunne betale for en plass i mer enn en mnd uten å bruke den, da mister vi den. Alternativet er som du sier å kjøre en veldig lang tilvenning..
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 I vår barnehage (privat) er det ca 60 barn. Her begynner det nye barn gjennom store deler av året.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Jeg vet om barn som fikk plass i hovedopptaket i fjor, men som ikke begynte i barnehagen før i oktober og november fordi barna fylte ett år da, og dette var i Oslo. Det ene var en kommunal barnehage og det andre var en privat. Ta en telefon til barnehagen du har fått plass i, så får du høre hva som er riktig. Det er mulig det er forskjellige praksiser.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 Det er vel ikke noe problem å få noen til å betale for plassen. Men det er jo bare rett og rimelig at plassen går til de som har bruk for den - hele året! Så, plassen må nok brukes for at den ikke skal mistes, helt vanlig regel.
aanonym Skrevet 28. mars 2008 #11 Skrevet 28. mars 2008 Det høres ut som det blir flere og flere barn gjennom året! Tror nok det i hovedsak er slik at når noen slutter, så blir det ledige plassen - og da begynner noen nye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå