Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Hei, litt småbekymret idag. Vært i kontakt med barn som har fått vannkopper og jeg har ikke hatt det selv... Har termin om en uke og det er visst veldig uheldig både for meg og foster om vi skulle få det nå.. Nyfødte takler det visst dårlig de også.. Noen som har noe erfaring med dette? Har snakket med fødeavd og de skal sjekke blodet mitt for antistoffer på mandag.. Og hvis jeg ikke har det så vet jeg ikke hva de gjør....
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Hei:) sender deg noen støttende ord, d går bra! Vet ikke om du har hørt det, men røde hunder er det enda værre å få når man er gravid, min mor fikk d da hun gikk med meg, men tro det eller ei, her sitter jeg gitt og lever i beste velgående. krysser fingrene for deg og at du er frisk og barnet er frisk:) d går bra skal du se.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Takk for det.. Utrolig hvor sårbar man er i en slik tid..Så tenker jo positivt.. De var veldig imøtekommende og behjelpelige på avd. der jeg skal føde. Har også hørt at røde hunder er verre, men som du sa det ordner seg alltid:)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Gro Nylander skriver noe om dette i en av sine bøker, og det er ikke bra med vannkopper og gravide, og ikke for nyfødte heller. Jeg tror at dersom du ikke har antistoffer, så skal du få behandling av en eller annen art (gammaglobuliner?), og ungen skal kanskje få morsmelk som er spesielt rik på antistoffer mot vannkopper. Så til beroligelsen: De aller fleste har hatt vannkopper, også de som ikke tror de har hatt det. Og hvis du ikke har hatt det, så kan du være heldig og være et (i vannkoppesammenheng) supermenneske som kan gå i flokker med vannkoppesmitte uten å bli syk. Så du trenger med andre ord ikke å være uten beskyttelse, det kan hende du bare ikke vet at du er beskyttet. (Gjenstår likefullt muligheten at du ikke har hatt infeksjonen og ikke er supermenneske...) Jeg ønsker deg lykke, lykke til. Og sender deg mange varme tanker. Selv har jeg valgt å la meg vaksinere, det kan være noe å tenke på før du får andremann. Hvis du ikke blir syk nå da.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Takk for at dere tok dere tid til svar.. Gleder meg til helgen er omme, så får jeg svaret på mandag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå