Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Hei, jeg fikk min hjemme doppler i posten i dag, hørte hjertelyden kjmpe godt med en gang, samboer fikk også høre litt senere, men bare få minutter etterpå så var det ingen lyd å finne, og har heller ikke funnet den resten av dagen. Litt nervøs her jeg nå. Kan det ha skjedd noe med den lille på så kort tid? Kan det være farlig for ungen den doppleren?? Vær så snill å svar dere som har litt peiling da!
Sota Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Tror da ikke det skal være farlig? Har du forresten ladet batteriene på doppleren skikkelig? På min er det vanskeligere å finne hjertelyden hvis batteriene er litt dårlige ( selv om jeg hører lyder i doppleren ). Og så kommer det jo også ann på hvor langt du har kommet. Er det tidlig i svangerskapet er jo fosteret lite og hjertelyden vanskelig å finne igjen når han/hun flytter på seg.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Er 16+3 uker på vei. hørte hjertelyden også kjempe bra hos jordmor i går. men ikke noe i kveld!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 er det som er litt dumt med å ha en doppler hjemme.. man må til stadighet høre etter hjertelyden.. så finner man den ikke, og da går man mange timer og dager og bare uroer seg.. ..
Mamma til en engel<3 Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 JIPPI! Hehe, jeg fant lyden den herlige lyden igjenn! Er vel bare den lille som beveger seg rundt der å skremmer mor:p hehe. Huff, nesten litt skummelt med denne hjemme doppleren, men så utrolig deilig når man får høre de raske små hjerteslgene å da:) Finnes ikke noe bedre lyd i hele verden spørs du meg! hehe... Takker for svar forresten:) Klem fra førstegangs nervevrak:p hehe:D
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Hei til deg som spurte først;);) Jeg fikk prøve doopler første gang hjemme når jeg var 12 uker.... Jeg prøvde, og fant den ikke, og prøvde igjen senere og fant den ikke, men etter noen timer, kom han for fullt... Men ble borte... Jeg fikk min egen uken etter, og først når jeg var 14 uker kom hjertelyden HELE TIDEN og med en gang jeg satt den på... Men i den senere tid kunne det hende noen ganger at lyden kom, og ble borte, kom igjen og ble borte, og da måtte det jo være han som ikke klarte å ligge rolig... Men jeg kjenner følelsen og den er vond... Jeg brukte den ofte til tider... Det er lettere å bruke den hjemme..... Men er ikke farlig, men kan bli farlig for deg hvis du får bekymringer.... Jordmor ba meg slutte å lytte, det ble bare tull hehe...... Nå er jeg 20 uker og er trygg etter ul..... Lykke til da...*smiler*
Gleder seg til nr2 kommer:) Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Hvor er det dere kjøper slik doppler? koster de mye?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 uff er en grunn til at jeg aldri har kjøpt sånn.nettopp fordi om finner jeg ikke lyden blir jeg nervevrak hehe. men klart det er stas og ha det:))
nr.4 i oktober Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Jeg svarte på et lignende innlegg her tidligere i dag. I forrige svangerskap kjøpte jeg en slik som jeg brukte hjemme. Angelsound? Husker ikke helt hva den het, men.. Fortalte dette da vi var hos en av jormorkontrollene, at jeg synes det var så artig å kunne høre barnets hjertelyd hjemme. Jordmoren ble straks alvorlig og fortalte at disse hjemmedoplerne er ikke av samme "kvalitet" (?) som de legen og jordmor etc bruker, og at man ikke vet nok om dem til at man bare skal bruke dem når man ønsker hjemme. Dette hadde visst noe å gjøre med at de ultralydbølgene den sender ut, som oppfanger lyden og forstørrer den, er en slags stråling som kanskje kan føre til fosterskader. Hun mente det er for lite viten og forskning enda rundt hjemmedoplerne enda til å vite om de er sikre sånn sett.. Så jeg kommer ihvertfall ikke til å bruke min dopler like flittig denne gang dessverre. Litt kjipt men, vil ikke ta noen sjanser. Mulig min jordmor bare var hysterisk altså, det kan jeg ikke svare for, men det var ihvertfall slik hun la det frem for meg for 1,5 år siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå