Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Heihei Er i uke 40+6 i dag, og ble sendt til UL pga lavt(!!) SF-mål... Hører hele tiden om hvor liten mage jeg har, og har kun lagt på meg 8 kg! Derfor fikk jeg meg et lite sjokk da gynekologen sa at dette var en kraftig kar, minst 4100 g... syns ikke det er så altfor mye, men pga lavt sf mål og liten mage, så har jeg litt vanskelig for å tro at det kan være sant... var på 3d-ul i uke 30, da fikk jeg beskjed om at han lå an til å bli 3500 g... ble litt nervøs, og gleder meg ikke veldig til fødselen lenger;) Noen som kan bekrefte mine mistanker om at legen kan ha tatt feil??
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har inntrykk av at det som regel ikke stemmer det de estimerer til. Har ingen personlig erfaring på det siden dette blir vår første, men har lest mange som har fått estimert et superstort barn og ut har det kommet en helt "normalstørrelse"... Gruer litt selv for mi jente ligger alt 400 g over gjennomsnittet alt når jeg ble estimert 27+6...
basses mamma Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Det kommer nok litt ann på den som måler også, men min lille ble målt til 2600 gr. for 2 uker siden, og 3400 uken etter av samme gynekolog. Jeg fikk sjokk og ble mildt sagt litt fortvilet, for hun kan jo ikke vokse en kilo i uka!!! Men jeg tror når jeg tenker logisk på det at hun er nok nærmere 3.4, så han målte vel bare litt "feil" forrige gang Mitt forrige barn ble vekst estimert en uke før fødsel til 3500 og var 3900 når han kom ut, så der var det jo ganske rett. Ikke gru deg til fødselen likevel, de fleste av oss klarer å få ut et 4 kilos vidunder Masse lykke til! Ser at dette kanskje ble et litt både-og svar, så jeg vet ikke hvor mye hjelp det var i det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå