tonji-mi Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 kan jeg gi gutten min mme nå, hvor mye å må jeg starte med og gi han litt og litt.. tillvenning liksom? litt usukker på dette, han er 6 uker nå, spiser bra, men lurer på om det går an og gi han mme på kvelden, og hvor mye han egentlig skal få.
Flippen Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Hva mener du?Hvis han spiser bra trenger han vel ikke mme?? Hvis du mener i stedet for mm,så må du vel bare prøve deg frem med hvor mye han vil ha...Men tror helt sikker du kan gi ham det.Er vel det andre,som ikke blir ammet,får?
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Er det en grunn til at du vil gi mme på kvelden? Er han mye urolig el. lign? Dersom ammingen går helt fint hadde jeg ventet litt til med å introdusere flaske. Utover det ... Ja, du kan gi barnet mme nå, det kan de få fra fødselen av. Trenger ikke egentlig ikke tilvenning, men gi en liten smak første gangen for å passe på i forhold til allergi, magevondt o.l. Egentlig trenger han ikke noe dersom du ammer og det går greit. Dersom han er veldig urolig kan du prøve deg frem på følgende måte. Til kveldsmåltidet ammer du på begge bryst (for å holde produksjonen oppe), deretter lager du til f.eks 60-90 ml mme og lar ham spise til han er mett. Dersom du begynner å gi tillegg må du passe på å amme på begge bryst før du gir mme. Altså ikke gi mme før begge bryst er tømt og barnet fremdeles er sultent etter dette. Mer om amming kan du lese på www.ammehjelpen.no Mer om mme og flaskemating kan du lese på www.flaskeposten.org
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå