Gå til innhold

STRIPPING!!!!!Funker det egentlig???Erfaring noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går i uke 37 og ble strippet for å prøve å sette i gang fødsel fordi jeg har litt lite fostervann og babyen var litt liten.

Nå går jeg rundt å kjenner på alt som skjer i kroppen og blir GAAAAAL!!!!!!!!

Må man strippes igjenn for at det skal funke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte strippes to ganger for at det skulle funke. Ble strippet første gang dagen etter termin, uten noe virkning, og deretter 5 dager over termin, men da satte det fart på saker og ting og fødselen var over ikke så veldig mange timer senere :)

Hvis du ikke merker noe innen i morgen, så funker det nok ikke :)

Skrevet

Førstegangsfødende jeg, så kommer med det glupe spørsmålet: hva menes med å bli strippet :)?

Skrevet

Stripping betyr at jordmor/lege "røsker" opp ved livmorhalsen for å sette igang fødselen.

Skrevet

Takk for svar..:) Røsker opp ja, og jeg tenker igjen i hodet mitt "hvorfor kommer ikke babyer med storken?!" :(

Skrevet

Jeg ble også strippet i uke 37 første gangen jeg var gravid, det var på en fredag og søndag morgen gikk vannet av seg selv og tulla ble født natt til mandag.

Skrevet

Ble stripppet for andre gang i dag. Å jeg har nå rier....Er førstegangs å ikke hatt rier før men dette må da være det. Grisevondt er det nå værtfall. Men ikke no effekt etter første gang på meg...

Skrevet

Jeg ble strippet og da satt veene i gang med en gang.. Kom tilbake igjen på sykehuset på natten og fødte noen timer senere ;) Men å bli strippet er noe av det vondeste jeg har opplevd.... så jeg tror jeg aldri vil oppleve det igjen :/

Skrevet

Ja gjett om det funker.. :grøss: Forutsatt at du er helt moden osv, så. Ble strippet 2 dager før termin forrige svangerskap, og veene begynte der og da omtrent. Fyttikatta så vondt det gjør å bli strippet.. grøss. Halvannen time etter strippingen var jenta født!! Rakk bare å dra hjem, trodde smertene skyldtes strippinga og at de ville gi seg men neida, det var veer det. Fikk henta bagen og dro tilbake til sykehuset. Møtte legen som strippet meg da vi kom inn, hun bare lo og sa at "jeg var nok litt ekstra slem med deg, tydeligvis." Så OM det funker, ja. :) Men ville ikke anbefalt det, altså. Jævlig vondt å bli røsket til der nede/oppi der uten at det skjer via en rie. Vondt det og, men, hehe, liksom mer naturlig.

Skrevet

Det der høres så grusomt ut!! håper jeg slipper det noengang....:(

Skrevet

TUSEN TAKK for svar!!!!!!!!!!! :-)

Jeg synes ikke det var såååååå vondt,men godt var det IKKE!!!!

Jeg er annen gangs fødende.

Jeg kjennte at kroppen ble anneledes rett etter strippingen.

Nå har jeg strammere mage til tider litt murring og kjenner meg øm i ryggen.....

Begynner å bli noen år siden sist fødsel så jeg har glemt MYE!!!!!

Den siste var satt i gang pga dødt foster,blir jo litt anneledes da.

Er så slitsomt å gå å vente på at noe skal skje!hehehe.....

Skrevet

Uff, det hørtes helt forferdelig ut... Hvorfor foretar man sånn stripping da? Er førstegangs jeg også, så har aldri hørt om det før jeg:) Ser det er flere som har tatt sånn stripping før terminen da, så lurer på hvorfor dere gjør det, om det er noen spesiell grunn, eller om dere bare vil ha ut barnet tidligere?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...