Resilience Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Hei, i dag har jeg vært i to jobbintervjuer, og fortalt om graviditeten. Bransjen er reklame/design og det er søkers marked om dagen, og jeg vet at jeg stiller bra mtp min utdanning og bakgrunn... Intervjuene gikk superbra begge to, og begge stedene satte pris på at jeg fortalte og mente at det sa mye om meg. Jeg er veldig glad jeg fortalte, men jeg er fryktelig spent på hvordan dette går. Jeg vet jeg oddsen mot meg, og jeg forstår det. Men jeg håper så veldig at akkurat disse er slike arbeidsgivere som ser løsning og langsiktighet i tilfeler som dette. Jeg vet jo om flere som har blit ansatt "på tross av".... Uansett er det ingen krise, jeg har en jobb jeg trives i og hvor jeg tjener mer enn jeg vil tjene i disse jobbene, men jeg hadde sluppet å reise så langt som jeg gjør nå.... Noen som har erfaringer eller synspunkter?
mai mammaen til to Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 jeg har ikke sagt at jeg er gravid når jeg har vært på intervju..fikk et vikariat når jeg var 4 mnd på vei denne gangen... når jeg var 6-7 mnd på vei fikk jeg fast jobb der... selv om de vet at jeg skal ut i permisjon... lykke til iallefall. krysser fingrene for at du får jobben
lucky meee:) Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Da jeg var på jobbintervju visste jeg ikke at jeg var gravid. Et par uker etter fikk jeg tilbud om jobben og takket ja:) Da jeg noen uker etter dette igjen var hos arbeidsgiver for å skrive arb kontrakt hadde jeg dagen før fått vite at jeg var gravid. Jeg valgte da og si dette til min arb giver før jeg skrev under på kontrakten. Dette satte hun stor pris på og det hadde ingenting å si på om jeg fikk jobben eller ikke. Jeg er veldig glad for at jeg valgte å si dette:)
Resilience Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2008 Åh sånt er så godt å høre! Jeg er enig, det føles veldig godt å ha sagt det.
Smånetta 14.mai Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har mistet flere jobber når jeg har fortalt på intervju at jeg er gravid. I det ene intervjuet satt tillitsvalgt for mitt eget fagforbund og jeg ble nærmest tilbudt jobben som jeg var overkvalifisert for. Da de ringte meg, hadde de funnet ut at jeg kunne jobbe for kort tid i forholdt til permisjon. Dermed brøt de loven, og dette var i staten. Hadde jeg orket å ta kampen, eller han ikke hadde vært så jævlig smart å bare si dette på telefonen, skulle jeg lagd bråk. Faen, as. De hadde ikke måttet finne vikar en gang. Det var et vikariat som gikk ut en uke etter terminen min som de ikke hadde hatt noen i på mange mnd. Mannfolk... Jeg synes det høres ut som veldig ålreite steder å jobbe hvis de klarte å se sånn på det. Håper du får tilbud om jobbene. Livskvalitet i forhold til reise og hverdag er vel så viktig som lønn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå