AndreVonDrei Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Er det mulig å få sånn halsbrann at hele området under puppestellet kjennes ut som står i brann?? Eller at huden har blitt flerret av! Nå er jeg skikkelig forbanna, kjenner jeg! Drikker melkeprodukter i fleng og noe uggent syrenøytraliserende smørje som liksom skal smake jordbær (yeeeaaah right!) som apotek-mannen sa var SÅÅÅ bra for gravide. Svarte faan!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Kanskje du burde slutte med flammeslukinga, og finne deg en annen hobby?
AndreVonDrei Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2008 Kid'n er en drage!! Det er den eneste logiske forklaringa!!!
Tante Bassa Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Spør legen din om h#n kan skrive ut Losec til deg. Det var redningen min.
AndreVonDrei Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2008 Er det no alá den Nexium? Prøvde den, men den hjalp ikke :-(
Tante Bassa Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Har ikke prøvd Nexium, så det vet jeg desverre ikke.
mosegrisen Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Sjekket litt i felleskatalogen, siden jeg jo er nerd og skal ha eksamen i farmakologi til våren. Utrolig bra måte å lære nye ting på å lese disse forumene... Det er samme virkemekanisme på de to medisinene, men forskjellig virkestoffer. Så det kan godt hende at den ene virker selvom den andre gjør det. Umulig å si.
AndreVonDrei Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 28. mars 2008 Okei! Dere kunne ikke kommet med denne infoen i går, daaaaa! Nå er jo legen stengt til over helga....arrrggggg!!! Hehe, neida, takk for tips :-). Er den andre godkjent av skravlesidens bedrevitere også eller, hihi? Legen var litt skeptisk til å gi meg den nexiumen fordi de ikke har forsket nok på gravide og mulige konsekvenser.
mosegrisen Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 hehehe...er det meg det? Tror ikke de har forsket på noen av de der på gravide. Gjør man det? Trodde at det meste av medisinering gikk på antakelser, observasjoner og erfaring... Jeg ville ikke satt fosteret i fare ved å melde meg på en studie.. Ofte så kan de observere om det oppstår fosterskader eller ikke på dyreforsøk(rotter f.eks), og man kan da anta at det er liknende resultat hos mennesker. Ikke rart at legen ikke er sikker, da har du en lege jeg ville stolt på iallfall!!!
AndreVonDrei Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 28. mars 2008 Hehe, jeg formulerte meg nok litt feil, men prøv og sitt med lava i halsen og gulp fra -bokstavelig talt- ville helvete. Er ikke så lett å ha hodet på rett plass alltid da :-p. De forsker ikke så mye på gravide, nei. Går vel helst i dyreforsøk og ting og legen min er kjempe-fin sånn. Sjekket felleskatalogen nå og på den Losec-medisinen står det faktisk at det ikke er farlig for gravide å ta :-). Løper til legen first thing mandag!!!
mosegrisen Skrevet 28. mars 2008 #12 Skrevet 28. mars 2008 Jeg ser ikke akkurat frem til at magen vokser magesekken opp i brystkassa.... Når begynner helvetet? Ja, står jo at de har lang erfaring med den, så da er det nok trygt:) Rart du ikke fikk den av legen din når du var der..
AndreVonDrei Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 28. mars 2008 Han ville egentlig ikke gi meg noe som helst! Han er veldig konservativ og er litt av den type lege som kan komme med den klassiske kommentaren: "Du VET du er gravid eller?" mens han hånlig ser på meg over brilleglassa sine. Han har fått smakt mitt vrede et par ganger, så vi har en god dialog nå, hehe. Helvete her begynte for alvor i uke 25, men har slitt med halsbrann mer eller mindre hele svangerskapet. Det er visst noe med at den lukkemuskelen som holder magesyren nede driver av å kødder det til når jeg er gravid... eller no'.
Turid Laila Skrevet 28. mars 2008 #14 Skrevet 28. mars 2008 Slenger på mitt tips og jeg. Garviscon hjelper, men smaker helvete! Aflurax hjelper også, men ikke like lenge som Garviscon. Smaken på Aflurax veier opp for kortere virketid i forhold til Garviscon. Aflurax smaker mint-aktig, og ikke faen slik som Garviscon smaker. Hvis du lurer på hvorfor Garviscon sin smak er omtalt med to forskjellige ord er det fordi det smaker så forferdelig, faktisk! Lykke til med slukkingen!
AndreVonDrei Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #15 Skrevet 28. mars 2008 Føkk ju, Hockey -Det ER jo Gaviscon jeg har hølja her, jooooo. Smaker HØGG!! Jordbæraktige pilletørre sirupsliiiim!! Helvete og faan er ikke betegnende på hvor inst inn i hælv.... jæ.... det smaker -og det verste er jo at det ikke funker LITT engang! AAARRRRGGGG!!!! Men takk for tipset! *sukkersøtt -ikke -langsinna- borderline-schizo-smiiiil*
Turid Laila Skrevet 28. mars 2008 #16 Skrevet 28. mars 2008 En ting som smaker godt, Lovehearts! Jeg syns ikke det funket så bra, men er mange som sier at det gjør det. Er jo verdt et forsøk
AndreVonDrei Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #17 Skrevet 28. mars 2008 been there, done that....Er på min andre liter med pærekultura nå. Kjenner det har roet seg litt :-s
Turid Laila Skrevet 28. mars 2008 #18 Skrevet 28. mars 2008 Ugh, og du har ikke rukket å bli kvalm enda?
AndreVonDrei Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #19 Skrevet 28. mars 2008 Jo opptil flere ganger, men heller det enn flammegulp! Blir som med høna eller egget det der....Ohhhh, store svangerskapsgleder, hihi
Turid Laila Skrevet 28. mars 2008 #20 Skrevet 28. mars 2008 Usj, jeg kan ikke si at jeg gleder meg til neste gang akkurat. *grøss*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå