Gå til innhold

Er jeg koko? Eller er hun litt frekk...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om dere kunne gi deres reskajon på dette:

Stedatteren min bor hos oss til daglig, men annenhver torsdag drar de til moren sin for å være der i helgen. Denne helgen er hun hos moren sin, og i dag drar hun avgårde på tur med en venninne. Hun trenger å ha med seg astmamedisiner. Stesønnen min var her litt etter skolen i dag, og da mamman kom for å hente han får hun han til å gå i baderomsskapet for å hente astmamedisiner som søsteren skal ha med på tur. Da han ikke finner det hun mener hun skal ha går hun inn og titter inn i badeskapet fra den gangen som er utenfor badet (ikke entré - den er utenfor der igjen), og peker på hva han skal ta til henne.

Problemet for meg er:

- ikke ringer hun FØRST for å høre om det er greit (hun kunne også dratt hjem til seg selv og hentet medisin, men det hadde blitt et kvarter ekstra å kjøre), hun ringer etterpå for å høre om det var greit at hun hadde gjort det...?! Jeg synes hun kunne ringt FØRST, så jeg hadde hatt mulighet til å si hva jeg syntes

- synes det er greit hun kommer inn i yttergangen/entréen når bare barna er hjemme, men ikke lenger inn enn det. For det første synes jeg det er normal folkeskikk og ikke tråkke innover i andres hjem, og for det andre stoler jeg ikke på at hun ikke snoker i skuffer og skap. Jeg ville heller ikke gått lenger inn hos henne. Når vi er hjemme kan hun gjerne komme inn.

Er jeg helt koko, prippen, rigid eller trangsynt osv? eller har hun tråkket over grensen for hva som er akseptabelt?

Blir veeeeldig glad for svar! Fyr løs :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes vel kanskje dette ikke er noe å lage noen stor sak av.....

Hvis stedatteren trenger astmamedisiner er det vel viktigst at hun fikk det hun skulle ha - ikke hvem som hentet medisinene....

Enig med deg at hun kanskje burde ringt før hun gikk inn, men hun hadde vel sikkert ikke planlagt det slik - hvis sønnen ikke fant riktige medisiner?

Skrevet

Synes det må da vel være greit at hun går inn for å finne medisinene, siden gutten ikke fant de for henne. Virker jo ikke som om hun hadde planlagt å gå inn og snoke, men når gutten ikke fant medisinen så blir det vel litt dumt hvis hun da istedetfor å gå inn og hente de selv skal sette seg i bilen og kjøre et kvarter?

Men det er klart, prinsippet er jeg enig i. Man går ikke inn hos folk som ikke er hjemme. Men som et engangstilfelle så synes jeg absolutt ikke dette er noe å lage noe sak om.

Skrevet

Skjønner hva du mener. Lager ikke noe stor sak av det heller altså. Er bare det at hadde hun ringt hadde hun visst at jeg var ett min. unna og kunne selv gått inn på mitt eget bad for å hente de riktige medisinene. Synes ikke det er så hyggelig å ha "fremmede" inn på badet uten at jeg vet om det liksom...

Også føler jeg at hun ikke er ærlig. Hun sa i tlf at hun ikke hadde vært inne på badet, hun hadde bare ventet i gangen, også viser det seg at hun har jo gått inn allikevel... synes det er så unødvendig, hun kunne jo bare sagt hvordan det var?

Skrevet

Jeg synes vel kanskje at du er litt koko..... Ikke vondt ment altså :-)

Skrevet

Jeg syns ikke du er koko, jeg er helt enig med deg!

Skrevet

Takk takk... Synes det er vanskelig å forstå at det er så mange som har et helt uanstrengt forhold til at andre skal titte inn i baderomsskapene deres.. ikke at det er noe hemmelig der altså... men uansett liksom :0)

Skrevet

Jeg er enig med deg. Jeg syntes hun tråkket over en strek her. Hvordan visste hun at astma med til din stedatter i utg.punktet låg i ett skap på badet? Jeg hadde ikkje gjort det hos andre og vil ikke at noen skal gjøre det hos meg heller. Hadde hun ringt FØRST hadde det vært en helt annen sak. Så kunne du fortalt hvor medisinen låg, og hun hadde kun trengt å gå i det skapet, ikke kikke gjennom alle andre først.(sånn i prinsippet). Og jeg er kanskje litt paranoid, men når hun først har gjort dette en gang, så blir kanskje grensa enda mindre neste gang barna har glemt klær eller andre ting.??

Skrevet

Må innrømme at jeg ikke hadde reagert på dette..

Høres rett og slett rart ut for meg at hun skal ringe til deg for å spørre om hun kunne gå inn på badet for å hente noe som kanskje tar 30 sek..

Føler at det ligger litt mer bak og at du muligens ikke liker moren til steungene dine.. Hadde du reagert likt om det feks var din beste venninne?

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert på dette da..Stesønnen din var jo der.og hun prøvde jo få han til å hente medisinen til søstra si..

Men er enig i at hun kunne ha ringt å sagt fra først da..

Skrevet

Jeg har masse i mitt badeskap som jeg kanskje ikke er så veldig interessert i at andre skal se. Hadde rett og slett blitt sur dersom noen skulle finne på å forsyne seg av hva som helst der uten min tillatelse. Syns det er normal folkeskikk å holde seg unna andre mennesker sine private ting. Jeg støtter deg fullt ut her ja. Jeg syns det var frekt, andre må selvfølgelig mene hva de vil...

Skrevet

Det er vel sånn det blir med dine, mine og våre barn da.... samboern din har en ferdigpakke som inkluderer x'en hans og de må forholde seg til hverandre resten av livet. Og det må jo du også....

Det jeg hadde gjort var å ta opp dette med hva som er akseptabelt eller ikke med henne slik at hun for framtiden vet hva som er greit å ikke.

Selv hadde jeg nok ikke reagert på at hu hadde henta medisinen, eller at hu kom lenger inn i huset enn gangen. (Man veit jo på forhånd hva det innebærer å være sammen med en med "bagasje". ikke alltid like greit, men valget har man jo tatt.)

Skrevet

jeg syns ikke det var noe å klage over

Gjest yrild
Skrevet

Synes ikke du er rigid eller kokoooo :-)

Spiller uansett ikke noen rolle hva vi synes, hvis din magefølelse er at det vil du ikke ha, så er det det som er riktig for deg! ...jeg ville aldri gått inn i noens skap uten tillatelse, hvis jeg kunne unngått det ved å kjøre 15min ekstra eller fått tillatelsen!

Støtt deg selv i at det du føler er helt legitimt!

Klem

Skrevet

Forutsatt at du og x-en til kjæresten din har et godt forhold, synes jeg du overdriver VELDIG! Såklart, ikke så gøy å ha "fremmede" på badet hvis det ligger fram skitne truser og hemorride-krem (det kan jo skje den beste =P), men jeg mener at datterens medisiner gjør at det andre ikke spiller særlig stor rolle.

Hvis dere derimot IKKE har et godt forhold (noe det virker som at dere ikke har), er det greit at du ikke liker det. Det er jo tross alt lov til å ikke komme overens i settingen mine, dine og våre barn. Men da antar jeg også at hun vet om det, og at dere er gjensidig tilbakeholdne i forhold til hverandre. Da synes jeg at det er rart at hun kom inn.

Men alt i alt er det vel ingen stor sak, nei.

Skrevet

jeg skjønner deg godt, jeg hadde aldri gjort det hun gjorde selv.. som sagt, hadde vært noe annet om hun hadde ringt deg først, og spurt om det gikk greit....

selv er jeg ikke så stor fan av nye dama til xèn(motsatt tilfelle enn får deg) og ville ikke likt og hatt henne inni mitt hus når jeg ikke var der! Og jeg hadde heller aldri gjort det hos henne/dem!

skjønner deg kjempe godt jeg...!

Skrevet

Du overdriver, synes jeg. Hadde det vært hvemsomhelst andre ville du ikke brydd deg et sekund men fordi hun er moren til barna til gubben din tar du helt av, som om det alene gjør henne til en grusom person...

Skrevet

He he.. det måtte jo komme..

Nei, jeg hadde absolutt ikke likt det hvis "hvem-som-helst-andre" hadde gjort det heller. Snakket litt med naboen min om det i sta, vi omgås mye, og hverken hun eller jeg hadde gått inn på hverandres bad og sett i skapet uten å spørre først. Sist jeg overnattet hos min beste venninne spurte jeg henne om det var greit at jeg gikk å hentet noe i baderomsskapet hennes som jeg skulle låne. Selv om hun allerede hadde sagt jeg kunne låne det spurte jeg om det var greit jeg tittet i skapet el om hun ville finne det selv. Jeg synes det er helt normal folkeskikk jeg da... Har heller aldri opplevd at noen av mine venner har gått i skapet mitt uten å spørre, om det så har vært for å låne våtservietter til babyrumpa...

Og nei, jeg synes ikke moren til stebarna mine er en grusom person. Ma Baker.

Skrevet

Godt å se at det er noen som har de samme grensene som meg... :0)

Skrevet

Takk takk :0)

Skrevet

Det var noen lenger opp som spurte om jeg ville reagert slik dersom det var min beste venninne. Er ikkke det et litt rart spørsmål egentlig?? Man har da forskjellig tillitsforhold til en man er god venn med og en man omgås pga at man deler omsorg for barn? Man kan selvfølgelig ha et godt forhold allikevel, men det er da forskjell på vennskap og et samarbeidsforhold, hvis dere skjønner hva jeg mener...??

Skrevet

Jenta måtte ha astmamedisiner, morra ville slippe å kjøre 15 minutter omvei, sønn hennes var der.

Hun trengte kun medisinene, hvorfor skulle hun bry deg med en tlf for å få fatt i den, eller ventet til du kom hjem, til tross for at du kun var 1 min unna. Ser ikke helt problemet jeg, så ja, jeg syntes du var litt koko (overhodet ikke vondt ment, men et av dine egne ord ;-)

Jeg har selv 3 sønner med astma og har det selv, jeg har en x som jeg har to barn sammen med, ny mann og 2 (snart 3) barn med han.

Om x`n går inn her, i skap eller skuffer, om det er noe vettugt han skal ha, bryr det meg lite, jeg har da liggi med han før og ser ikke helt det store, hva har jeg å skjule for en x liksom? Nye mannen har vel, så vidt jeg veit, ikke noe å skjule han eller.

Og ja, jeg tar meg også slike "friheter" når jeg er hos x`n.

LURER FÆLT PÅ HVA DERE HAR I SKAPET PÅ BADET DERES???

Som er så skummelt..... ;-)

Skrevet

He he... Ja, du skulle bare visst alt vi skjuler inni det skapet :D

Tar meg ikke nær av at du synes jeg er litt kokko :) men jeg tror jaggu meg at jeg er glad det ikke er du som er ex'en til mannen min når jeg ser hva du synes er greit.. he he... desuten har ikke jeg liggi med ex'en til mannen min :0) , så jeg har ikke hatt det samme intime forholdet til henne og vil gjerne ha mitt hjem og privatliv i fred.

For ordens skyld må det nevnes at jeg overhode ikke mente at stedatteren min skulle dra på tur uten medisiner, og det faktisk var jeg som minnet moren på at hun måtte ha de med. Tror nok sannheten er nærmere at hun ikke hadde mer medisiner igjen hjemme, men ikke ville si det fordi mannen min ikke blir spesielt happy når hun lar være å medisinere barna. Da er det lettere å dra en hvit løgn om at hun hadde glemt det hjemme...

Skrevet

jeg tror ikke jeg ville ha reagert så mye på det, men er enig i at hun kanskje kunne ha ringt å spurt om hvor dere hadde medesinen.

Når det gjelder at hun skulle inn på badet så ser jeg ikke problemet der. Hvis du har to stebarn i huset så er det vel ikke noe skumelt som kan ligge i baderomsskapene likevel.

Jeg ville nå ha gjemt "skumle" saker eller medesiner på andre steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...