Gå til innhold

Amming og alkohol?.. se hit litt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det me amming og alkohol?

Dersom jeg f.eks tar et par øl i kveld, må jeg pumpe og kaste da? I såfall, hvor mye?

Jeg vet at promillen går over i melken og dette her, men er så dårlig på slik.

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen vits i å pumpe og kaste. Melka får samme promille som blodet ditt, og den synker også i takt med promillen i blodet. Derfor må du uansett vente noen timer før du ammer igjen etter å ha drukket alkohol. Enkel huskeregel: Kan du ikke kjøre bil, kan du heller ikke amme.

 

Kos deg med øl da :)

Skrevet

Ok, greit å vite:)

Takk skal du ha:)

 

Blir ikke øl i kveld, men snart,hehe:p

 

Ha en fin kveld!

Skrevet

En alkoholenhet tar ca 2-3 timer å forbrenne, så hvis du drikker et par øl rett etter amming kan du være ganske trygg på å amme igjen omtrent til neste stell, men se an alkoholmengden i det du drikker.

 

Eneste grunn til å pumpe ved inntak av alkohol er å opprettholde produksjonen og unngå brystspreng.

Skrevet

Ja, ok:) og en alkoholenhet er en øl da eller? :)

Var mamma som sa at jeg måtte pumpe og kaste, men det var vell kanskje slik de gjorde det på den tida? :P

Skrevet

Men det med at det tar 2-3 timer og forbrenne en alkoholenhet...

Hvis man drikker mye da, 10 øl f.eks. da kan man vel ikke regne 2-3 timer per enhet?

Skrevet

Anonym: Jo, du må nok det hvis alkoholen skal gå helt ut av kroppen, 2-3 timer etter hver påbegynte enhet. Vil vel egentlig fraråde å drikke så mye uansett ;) ...det hadde ikke jeg tålt ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...