Vimsemamma og trolldukka Skrevet 28. mars 2008 #1 Skrevet 28. mars 2008 Hvordan er det me amming og alkohol? Dersom jeg f.eks tar et par øl i kveld, må jeg pumpe og kaste da? I såfall, hvor mye? Jeg vet at promillen går over i melken og dette her, men er så dårlig på slik.
mamazon <3<3<3 Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Ingen vits i å pumpe og kaste. Melka får samme promille som blodet ditt, og den synker også i takt med promillen i blodet. Derfor må du uansett vente noen timer før du ammer igjen etter å ha drukket alkohol. Enkel huskeregel: Kan du ikke kjøre bil, kan du heller ikke amme. Kos deg med øl da
Vimsemamma og trolldukka Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2008 Ok, greit å vite:) Takk skal du ha:) Blir ikke øl i kveld, men snart,hehe:p Ha en fin kveld!
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 En alkoholenhet tar ca 2-3 timer å forbrenne, så hvis du drikker et par øl rett etter amming kan du være ganske trygg på å amme igjen omtrent til neste stell, men se an alkoholmengden i det du drikker. Eneste grunn til å pumpe ved inntak av alkohol er å opprettholde produksjonen og unngå brystspreng.
Vimsemamma og trolldukka Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2008 Ja, ok:) og en alkoholenhet er en øl da eller? Var mamma som sa at jeg måtte pumpe og kaste, men det var vell kanskje slik de gjorde det på den tida?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Men det med at det tar 2-3 timer og forbrenne en alkoholenhet... Hvis man drikker mye da, 10 øl f.eks. da kan man vel ikke regne 2-3 timer per enhet?
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Alkohol og amming kan du lese om her: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=54 Kos deg med ølet ;-)
mamazon <3<3<3 Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Anonym: Jo, du må nok det hvis alkoholen skal gå helt ut av kroppen, 2-3 timer etter hver påbegynte enhet. Vil vel egentlig fraråde å drikke så mye uansett ...det hadde ikke jeg tålt ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå